Śląskie na targach turystycznych
18 imprez targowych, prawie milion odwiedzających. Śląska Organizacja Turystyczna podsumowywała projekt promocyjny regionu
Śląska Organizacja Turystyczna w latach 2008-2010 realizowała projekt „tymRAZEM ŚLĄSKIE! Promocja turystyczna województwa śląskiego podczas targów krajowych i zagranicznych wraz z publikacją materiałów informacyjnych i promocyjnych".
Projekt realizowany był wspólnie ze Związkiem Gmin Jurajskich, Stowarzyszeniem Rozwoju i Współpracy Regionalnej „OLZA", Stowarzyszeniem „Region Beskidy" oraz Związkiem Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku. W jego ramach przeprowadzono 18 kampanii promocyjnych na targach turystycznych krajowych i zagranicznych, gdzie prezentowana była szeroka i różnorodna oferta turystyczna regionu.
„Targi turystyczne są ważnym działaniem promocyjnym mającym przede wszystkim efekt wizerunkowy, ale także będącym ważnym kanałem dystrybucji informacji o atrakcjach turystycznych naszego regionu" - mówi Agnieszka Sikorska, Dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej. „Od kilu lat targi turystyczne, zarówno krajowe jak i zagraniczne, nastawione są na prezentację całych regionów, bo tylko regiony mają szansę zaistnieć w świadomości odwiedzających targi potencjalnych turystów. Dziś turysta poszukuje pełnej, kompleksowej informacji, nie znając granic administracyjnych gmin i powiatów" - dodała Sikorska.
Prezentacja Województwa Śląskiego spotkała się z bardzo dobrym odbiorem, zarówno przez zwiedzających jak i organizatorów targów, o czym świadczą nagrody zdobyte za ekspozycję targową - m.in. Medal Silesia za najciekawszą formę prezentacji, Mercurius Gedanensis za najatrakcyjniejsze stoisko w konkursie publiczności, nagroda dla portalu turystycznego www.gosileisa.pl. W sumie ŚOT otrzymał 12 nagród i wyróżnień.
Województwo Śląskie było promowane na wybranych największych 9 targach turystycznych zagranicznych (Berlin, Utrecht, Bruksela, Paryż, Kijów) oraz 9 krajowych (Warszawa, Sosnowiec, Katowice, Łódź, Kraków oraz Poznań). Łączna liczba gości odwiedzających imprezy targowe wyniosła blisko 1 milion osób. W ramach projektu zostało opublikowanych wiele wydawnictw w kilku wersjach językowych przy łącznym nakładzie ponad 450 tys.
Budżet projektu wyniósł ponad 1,17 mln zł, z czego 1 mln zł to środki pozyskane z Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, zaś pozostała część to wkład partnerów projektu.
„RPO nastawiony jest na zwiększenie konkurencyjności regionu i takie projekty jak ten, prezentujący spójną i kompleksową ofertę turystyczną województwa śląskiego poprzez promocję atrakcji turystycznych, jest tego dobrym przykładem" - dodał Zbyszek Zaborowski - wicemarszałek Województwa Śląskiego i prezes ŚOT.