Produkt turystyczny poszukiwany

Rozpoczęto etap regionalny konkursu na „Najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2014”

Śląska Organizacja Turystyczna czeka na zgłoszenia do 31 lipca 2014.

Do konkursu zgłaszać można wydarzenia cykliczne, imprezy turystyczne, obiekty, szlaki i całe obszary z terenu województwa śląskiego. Zgłaszać je mogą samorządy terytorialne i gospodarcze, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, instytucje i twórcy produktów turystycznych, stowarzyszenia i fundacje turystyczne oraz przedsiębiorcy i organizatorzy turystyki.

Formularze zgłoszenia oraz regulamin konkursu są dostępne na stronie ŚOT.

Wnioski należy przesłać mailem (karolina@silesia.travel) bądź pocztą na adres: Śląska Organizacja Turystyczna, ul. Mickiewicza 29, 40-085 Katowice.

Trzy produkty turystyczne, które zostaną zgłoszone do etapu ogólnopolskiego, wybierze powołana przez Zarząd ŚOT Kapituła Konkursowa. Do udziału w kapitule zaproszeni zostaną przedstawiciele mediów oraz branży turystycznej. Decyzja Kapituły zostanie ogłoszona do końca sierpnia.

W poprzednich edycjach konkursu wśród wyróżnionych przez POT produktów turystycznych były m.in. Zabrze – miasto turystyki przemysłowej oraz cykliczne imprezy – Festiwal „Śląskie Smaki” i Tydzień Kultury Beskidzkiej. Certyfikat otrzymał również Szlak Zabytków Techniki, który dodatkowo w 2008 roku został uznany za najlepszy produkt turystyczny w kraju i wyróżniony Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej, podobnie jak Szlak Orlich Gniazd w ubiegłym roku.

 


Produkt turystyczny:

 

  • Wydarzenie cykliczne – charakteryzuje się dużą spójnością tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni.
  • Impreza turystyczna/ pakiet usług turystycznych – składa się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorów turystyki.
  • Obiekt – charakteryzuje się występowaniem jednej głównej atrakcji (usługi) i dodatkowo kilku usług towarzyszących skupionych w jednym miejscu (obiekcie), mający z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy.
  • Szlak – składa się z wielu miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą, połączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą.
  • Obszar – wewnętrznie złożony zbiór elementów wyróżnionych ze względu na swoją konkretna lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi.

Kryteria merytorycznej oceny zgłoszeń:

  1. Atrakcyjność produktu turystycznego z punktu widzenia turystów.
  2. Dostępność dla turysty.
  3. Podjęte działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego.
  4. Wykorzystanie innowacji w rozwoju produktu .
  5. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w rozwoju produktu.
  6. Podjęte działania promocyjne.
  7. Gospodarcze i społeczne znaczenie produktu turystycznego na rozwój regionu.
  8. Perspektywy dalszego rozwoju produktu.
  9. Zgodność z Marketingową strategią Polski w sektorze Turystyki na lata 2012-2020.