Bajkowy urlop w Polsce

Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej w Śląskiem

Wydarzenie „Bajkowy urlop w Polsce” jest podsumowaniem dotychczasowych działań prowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną (POT) w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem”, którego celem jest promocja turystyczna Polski na rynkach zagranicznych.

Obecnie POT organizuje niestandardową kampanię w każdym z szesnastu województw. Zaproszeni na wydarzenia w regionach goście będą mogli wcielić się w postacie, które występują w bajkowych reklamach promujących region za granicą, w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem”.

W najbliższy piątek 4 lipca goście, którzy w godzinach 10.00-18.00 odwiedzą na Szlaku Orlich Gniazd Zamek Ogrodzieniec w Podzamczu, będą mogli spróbować swych aktorskich sił pod okiem aktora Szymona Bobrowskiego i odegrać scenkę inspirowaną walorami turystycznymi regionu. Inscenizacjom towarzyszyć będzie bajkowa aranżacja i rekwizyty nawiązujące do bajkowego motywu, który jest stosowany w reklamach śląskiego w kampanii realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną.

Plenerowe imprezy w poszczególnych województwach będą kontynuowane w ramach – tym razem już ogólnopolskiego – konkursu „Zostań twarzą regionu”. Mieszkańcy, którzy wezmą udział w konkursie i odegrają scenki, staną się tym samym gwiazdami ogólnopolskiej kampanii promującej atrakcyjność turystyczną swojej „małej ojczyzny”.

„Wybór głównego bohatera śląskiej odsłony kampanii promocyjnej POT – Zamku Ogrodzienieckiego – nie był przypadkowy. W 2009 roku obiekt otrzymał Certyfikat POT w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny, trzy lata później po najwyższe trofeum Złoty Certyfikat – sięgnął Szlak Orlich Gniazd. Podsumowanie kampanii POT nie mogło zatem odbyć się w innym miejscu” – wyjaśnia Agnieszka Sikorska ze Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Wszystkie inscenizacje będą fotografowane, zdjęcia umieszczone w Internecie i poddane głosowaniu. Spośród nominowanych przez internautów jury wybierze następnie jedną, najbardziej pomysłowo odegraną scenkę z danego regionu. Wyłonione w ten sam sposób we wszystkich województwach zdjęcia bajkowo-turystycznych inscenizacji będą umieszczone na ponad 250 billboardach w całej Polsce w listopadzie br.

Wszystkie szczegóły na stronie www.twarzregionu.pl.

Akcja promocyjna w malowniczych jurajskich plenerach Zamku Ogrodzieniec będzie zarazem okazją do zaprezentowania nowej trasy zwiedzania warowni, która została zrealizowana dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

4 lipca to także Dzień Otwarty Zamku. W jego ramach wstęp będzie bezpłatny.