Załącznik nr 18
Priorytety, działania i zadania realizowane w ramach kontraktu przez Ministra Zdrowia
2) w roku 2002 - 54 494 430 zł *, ** , w tym:
* kwota gwarantowana nie ulegnie zmianie, jej wysokość została obliczona na podstawie liczby ludności w województwie, w jej ramach Regionalny Komitet Sterujący przygotowuje Regionalny Program Restrukturyzacji i listę jednostek i zadań do sfinansowania,
** kwoty mogą ulec zmianie: wysokość kwoty niegwarantowanej
jest zależna od jakości Programu, skali problemów danego regionu w porównaniu
z innymi regionami oraz skali
§2. Opis i uzasadnienie wyboru priorytetów, w ramach
których realizowane są cele szczegółowe (działania) i zadania Ministra
Zdrowia zawarte w kontrakcie:
Lista jednostek i zadań realizowanych w ramach Programu Restrukturyzacji stanowić będzie aneks do kontraktu.
§1 lit. b, c oraz §3 i następne zostaną uzupełnione w późniejszym terminie, po podjęciu decyzji przez Ministra Zdrowia. Wszystkie cele szczegółowe są osiągane w ramach programów naprawczych opracowanych przez poszczególne samorządy terytorialne i zakłady opieki zdrowotnej. Nie jest możliwe przedstawienie podziału środków na konkretne cele szczegółowe ani a priori udziału środków finansowych z innych źródeł w ich realizacji. Zasady i tryb przekazywania środków przez Ministra Zdrowia oraz kontrola finansowa i rzeczowa wykonania zadań jest taka sama w ramach całego Programu Restrukturyzacji w Ochronie Zdrowia.
Załącznik nr 18 bis
Zadanie realizowane w ramach kontraktu przez Ministra Zdrowia - inwestycja wieloletnia pn. "Akademickie Centrum Medyczne w Zabrzu"
§1.Wielkość środków w dyspozycji Ministra Zdrowia na realizację zadania realizowanego w ramach kontraktu - inwestycja wieloletnia pn. "Akademickie Centrum Medyczne w Zabrzu" wynosi 104 915 tys. zł, w tym:
1) w roku 2001 - 765 tys. zł,
§2.
2) W przypadku gdy zmiana programu funkcjonalno-użytkowego spowoduje ograniczenie zakresu rzeczowego inwestycji, a tym samym kwoty na realizację przewidzianych na lata 2001-2002 etapów okażą się mniejsze niż kwoty, o których mowa w §1, zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe zostaną przeznaczone na inne, wskazane przez Samorząd Województwa działania infrastrukturalne w zakresie usług medycznych niezbędne dla regionu pod warunkiem uzyskania zgody Rady Ministrów (Art. 98 pkt.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych).
§3.
1) Zawarcie umów o inwestorstwo zastępcze w oparciu o ustawę z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późn. zm.), ustawą z dnia 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 1998 r., Nr 119 poz. 773 z późn. zm.), ustawę z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) oraz innymi obowiązującymi w zakresie wykonywania umowy aktami prawnymi.
2) Sporządzenie przez inwestora zastępczego harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji inwestycji i przedstawienie tego harmonogramu do zatwierdzenia inwestorowi bezpośredniemu.
3) Sposób przekazywania środków:
4) Sporządzanie przez inwestora bezpośredniego comiesięcznych informacji o przebiegu finansowania inwestycji centralnych oraz dokonywanie rozliczeń po zakończeniu inwestycji zgodnie z zapisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 roku w sprawie szczegółowych zasad planowania i finansowania inwestycji dotowanych z budżetu państwa (Dz. U. Nr 109, poz. 702).
5) Bieżąca kontrola przez inwestora bezpośredniego realizacji zakresu rzeczowego inwestycji zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo - finansowym.
6) Sporządzanie przez inwestora zastępczego półrocznych sprawozdań o przebiegu realizacji zakresu rzeczowego. |