Załącznik nr 19
Priorytety, działania i zadania realizowane w ramach
kontraktu przez Ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
§1.Wielkość środków w dyspozycji Ministra właściwego do spraw oświaty
i wychowania na realizację zadań przewidzianych dla Województwa śląskiego
wynosi 17 754 tys. zł, w tym:
1) w roku 2001 - 9 859 tys. zł
2) w roku 2002 - 7 895 tys. zł.
§2.Opis i uzasadnienie wyboru priorytetów, w ramach
których realizowane są cele szczegółowe (działania) i zadania Ministra
właściwego do spraw oświaty i wychowania zawarte w kontrakcie:
1)Nazwa priorytetu: Program rozwoju pracowni internetowych
w szkołach
a) cele szczegółowe (działania) poprzez które realizowany jest priorytet:
Wsparcie inwestycji samorządu terytorialnego w zakresie wyposażenia szkół
i innych placówek oświatowych w sprzęt komputerowy na obszarze określonym
w programie.
b) uzasadnienie wyboru priorytetu:
Przygotowanie młodzieży do aktywnego życia w społeczeństwie informacyjnym,
a w konsekwencji zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki.
c) spodziewane rezultaty priorytetu:
W 2001r. wyposażonych będzie: 81 gimnazjów w 10 stanowiskowe pracownie
komputerowe z dostępem do internetu oraz z oprogramowaniem podstawowym
i edukacyjnym,
10 gimnazjów specjalnych w 6 stanowiskowe pracownie komputerowe,
36 liceów (po jednym w każdym powiecie) w 15 stanowiskowe pracownie sieciowe
z serwerem i z dostępem do internetu,
36 multimedialnych centrów internetowych w bibliotekach liceów w 4 komputery
połączone z internetem.
UWAGA: Rezultaty mogą ulec zmianie w zależności od cen uzyskanych w czasie
przetargów oraz od ostatecznego wymiaru podatku od towarów i usług.
§3.Opis celów szczegółowych (działań):
Nazwa celu szczegółowego (działania):
a) Opis celu szczegółowego (działania) w roku 2001.
Wyposażenie 81 gimnazjów w 10 stanowiskowe pracownie komputerowe z dostępem
do internetu oraz z oprogramowaniem podstawowym i edukacyjnym,
Wyposażenie 10 gimnazjów specjalnych w 6 stanowiskowe pracownie komputerowe,
Wyposażenie 36 liceów (po jednym w każdym powiecie) w 15 stanowiskowe
pracownie sieciowe z serwerem i z dostępem do internetu,
Wyposażenie 36 multimedialnych centrów internetowych w bibliotekach liceów
w 4 komputery połączone z internetem.
b) przewidywana wielkość środków w dyspozycji Ministra właściwego do spraw
oświaty i wychowania na realizację celu szczegółowego (działania), łącznie
i w rozbiciu na lata:
Jak w § 1
c) przewidywana wielkość dofinansowania, łącznie i w rozbiciu
na lata, z wyszczególnieniem źródeł:
Przewiduje się udział JST w finansowaniu przygotowania i zabezpieczenia
pomieszczeń pracowni oraz szkoleń nauczycieli. Wysokość finansowania -
około 30% kwoty będącej w dyspozycji Ministra.
d) kryteria i harmonogram wyboru zadań w ramach celu szczegółowego
(działania) oraz sposób uwzględnienia zasady partnerstwa:
Wybór szkół dokonywany jest przez JST w porozumieniu z kuratorem.
e) zakres geograficzny - lokalizacja:
Cały obszar województwa.
f) spodziewane efekty realizacji celu szczegółowego (działania)
Jak w § 1
g) harmonogram realizacji
Termin zakończenia instalacji pracowni: październik 2001
h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie celu operacyjnego
(działania):
Ministerstwo Edukacji Narodowej
i) podmiot(y) uprawniony(e):
na podstawie dyspozycji MEN - JST szczebla powiatowego, z przeznaczeniem
dla liceów i szkół specjalnych, a także niektóre samorządy gminne, z przeznaczeniem
dla gmin nie objętych programami rozwoju pracowni internetowych.
§4.Opis zadań:
a) nazwa zadania,
b) nazwa podmiotu uprawnionego,
c) wielkość środków przewidziana na realizację zadania, łącznie i w rozbiciu
na lata,
d) przewidywane współfinansowanie łącznie i w rozbiciu na lata, z podaniem
źródeł,
e) krótki opis zadania,
f) termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania,
g) inne dane, których załączenie może być pożądane, np. harmonogram rzeczowo-finansowy.
§5.Zasady i tryb przekazywania środków przez Ministra
właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§6.Kontrola finansowa i rzeczowa wykonania zadań.
§7.Sprawozdawczość oraz ocena efektywności wdrażania
celów szczegółowych.
|