KONTRAKT WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
DZIAŁANIA
Symbol:
ARKUSZ
GŁÓWNY
Nazwa
działania:
Wsparcie szkół podstawowych
|
Właściwą odpowiedź zaznaczyć kółkiem
Czy
jest to inwestycja wieloletnia?
|
|
|
Liczba
załączonych arkuszy zadań
|
|
1. OPIS
DZIAŁANIA
Uzasadnienie
wyboru działania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Inwestycje
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. |
Cele
jakie realizować ma działanie (opis):
Realizacja
tego działania służyć będzie w głównej mierze poprawie stanu zaplecza
edukacyjnego i materialnego szkół podstawowych w regionie np. modernizacja
kotłowni, instalacji, ocieplenie budynków)Wsparcie szkół podstawowych
będzie miało na celu także poprawę stanu zaplecza socjalnego (budowa
segmentu żywieniowego, socjalnego), rozbudowę bazy sportowej szkół
(sale gimnastyczne). Realizacja zaplanowanych inwestycji służyć będzie
także obniżeniu kosztów eksploatacyjnych szkół, zwiększeniu dostępności
i warunki przebywania uczniów w szkołach. |
Efekty
działania (opis):
EFEKT
RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
Ostateczne
określenie efektów rzeczowych przed zamknięciem listy zadań nie jest
możliwe. W chwili obecnej można stwierdzić że efektem rzeczowym będzie
m.in. budowa i rozbudowa sal gimnastycznych, modernizacja kotłowni,
remonty i rozbudowa szkół. |
Rezultaty
działania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego
Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub
pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
Rezultatem
tego działania będzie poprawa stanu bazy edukacyjnej w gminach, na
terenie których realizowane będą zadania oraz wzrost jej dostępności
dla młodzieży. Poprawie ulegną także warunki nauczania w placówkach
szkolnych. |
Oddziaływanie
(opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Wsparcie
szkół podstawowych przyczyni się do rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
Stworzy również podstawy do dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji. |
Komplementarność
Działania z przedsięwzięciami realizowanymi w województwie, także poza
kontraktem (opis):
W ramach
wsparcia szkół w województwie śląskim do działań komplementarnych
należy zaliczyć inne inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego. Inwestycje te dotyczą szkół gimnazjalnych,
średnich oraz szkół specjalnych. |
2. ODNIESIENIE
DO DOKUMENTÓW STRATEGICZNYCH
Cele Narodowej
Strategii Rozwoju Regionalnego realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
|
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
|
Rozwój
zasobów ludzkich |
|
Wsparcie
obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją |
|
Rozwój
współpracy regionów |
Cele i priorytety
Wstępnego Narodowego Planu Rozwoju realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
Osie rozwoju
|
|
1. Poprawa konkurencyjności gospodarki
poprzez modernizację i strukturalne dopasowanie sektora przemysłu
i usług |
2. Przekształcenia strukturalne w rolnictwie
i rybołówstwie, rozwój obszarów wiejskich |
3. Integracja gospodarki polskiej poprzez
modernizację i rozbudowę sieci transportowych |
4. Tworzenie warunków trwałego zrównoważonego
rozwoju poprzez modernizację i rozwój infrastruktury ochrony środowiska |
5. Rozwój zasobów ludzkich i zatrudnienia |
6. Wzmocnienie potencjału rozwojowego
regionów i przeciwdziałanie marginalizacji niektórych obszarów |
Kierunki działań (priorytety)
|
1. wzrost konkurencyjności restrukturyzowanych
sektorów przemysłu |
1. Rozwój i doskonalenie infrastruktury
na obszarach wiejskich |
1. Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej |
1. Poprawa jakości wód powierzchniowych |
1. Reforma systemu edukacji |
1. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury
służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów |
2. Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw |
2. Rozwój i różnicowanie działalności
gospodarczej |
2. Modernizacja i rozbudowa sieci kolejowej
|
2. Poprawa jakości wody do picia i zwiększenie jej dostępności |
2. Rozwój systemu kształcenia ustawicznego,
przekwalifikowań i doskonalenia zawodowego kadr małych i średnich
przedsiębiorstw |
2. Restrukturyzacja bazy ekonomicznej
regionów i tworzenie warunków jej dywersyfikacji |
3. Wzrost innowacyjności |
3. Poprawa przetwórstwa i marketingu produktów
rolnych i rybnych |
3. Poprawa dostępności portów morskich |
3. Poprawa jakości powietrza |
3. Doskonalenie obsługi instytucjonalnej
rynku pracy |
3. Rozwój zasobów ludzkich |
|
4. Inwestycje w gospodarstwach rolnych |
4. Rozbudowa portów lotniczych |
4. Zmniejszenie ilości zanieczyszczeń
z dużych zakładów energetycznego spalania |
4. Rozwój kadr administracji (centralnej
i samorządowej) i promocja dialogu społecznego |
4. Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji
i zagrożonych marginalizacją |
|
5. Dostosowania w zakresie instytucjonalnym |
|
5. Racjonalna gospodarka odpadami |
|
5. Rozwój międzynarodowej współpracy regionów |
Cele
Programu Wsparcia realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
rozwój
infrastruktury technicznej i społecznej o znaczeniu ponadlokalnym |
|
rozwój
funkcji metropolitalnych największych aglomeracji i miast |
|
rozwój
infrastruktury społeczeństwa informacyjnego |
|
stymulowanie
lokalizacji inwestycji oraz wspieranie rozwoju MSP |
|
wspieranie
tworzenia i absorpcji innowacji, w tym transfer technologii |
|
rozwój
turystyki, rekreacji i ochrona dziedzictwa kulturowego |
|
zwiększanie
zatrudnienia, rozwój zasobów ludzkich i edukacji |
|
aktywizacja obszarów wiejskich |
|
rewitalizacja
bazy ekonomicznej miast |
|
rozwój współpracy przygranicznej |
Rodzaje
Zadań realizowanych w ramach Działania, wg nomenklatury Programu Wsparcia:
zakreślić
|
Rozwój
przedsiębiorczości, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorców, innowacje
gospodarcze, transfer technologii, |
|
Restrukturyzacja
wybranych dziedzin usług publicznych oraz gospodarki lokalnej i regionalnej,
opierająca się na zasadach zrównoważonego rozwoju, |
|
Tworzenie
nowych, stałych miejsc pracy, |
|
Inwestycje
w zakresie infrastruktury technicznej i transportowej, poprawiające
warunki realizowania inwestycji gospodarczych, |
|
Przedsięwzięcia
z zakresu edukacji, w tym edukacji dorosłych, |
|
Przedsięwzięcia
z zakresu kultury regionalnej i lokalnej, będących składnikami kultury
narodowej oraz ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego, |
|
Inwestycje poprawiające stan środowiska, |
|
Inne zadania związane ze wspieraniem rozwoju regionalnego. |
Priorytety Strategii
Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000-2015 realizowane poprzez Działanie
(wpisać):
|
Wzrost
wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych
do zmian społecznych i gospodarczych |
Cele Programu Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata 2001-2002
realizowane poprzez Działanie (wpisać):
|
Rozbudowa
szkół i uczelni wyższych |
3. FINANSOWANIE
(dane w tabelach podawać w tys. zł)
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
Preliminowane
wsparcie inwestycji wieloletnich:
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
|
Wsparcie
z budżetu państwa
|
Inne,
w tym fundusze celowe
|
wg
ustawy
budżetowej 2000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Terminy: *)
wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego
|
|
zakończenie
wg Ustawy budż. na 2000r.*)
|
|
|
|
W przypadku inwestycji budowlanych wprowadzonych do kontraktu: zakreślić
odpowiedź
nie jest możliwe wypełnienie dla działania o otwartej liście zadań
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Zbiorcza tabela
finansowa:
*)
ewentualnie wpisać "BW" jeśli udział budżetów lokalnych jest
zawarty w ogólnej sumie budżetu województwa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
">
|
">
|
">
|
">
|
|
|
|
|
|
|
|
|
">
|
">
|
">
|
">
|
|
|
|
|
|
|
|
|
">
|
">
|
">
|
">
|
|
|
|
|
|
|
|
">
|
">
|
">
|
">
|
">
|
|
|
|
|
|
|
|
">
|
">
|
">
|
">
|
">
|
4. MONITORING
Zakres rzeczowy
Działania wykonany do 31 grudnia 2000 roku:
Nie
dotyczy. Jest to działanie o otwartej liście zadań. Szczegółowy zakres
rzeczowy dotyczący poszczególnych zadań pozostaje w gestii Śląskiego
Kuratora Oświaty. |
Instytucja zarządzająca:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
Przez instytucję zarządzającą rozumiemy instytucję odpowiedzialną za proces
systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji
na temat wdrażania działania, w aspekcie finansowym i rzeczowym, mający
na celu zapewnienie zgodności realizacji działania z wcześniej zatwierdzonymi
założeniami i celami
Wojewoda
Śląski - Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice
Ul Jagiellońska 25
Tel/fax 255-58-25 |
Wskaźniki
oceny Działania:
*)
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi
lub pieniężnymi (np. długość dróg, liczba firm itd.)
nie jest możliwe określenie efektów rzeczowych działania o otwartej
liście zadań poza:
|
|
|
wartość
oczekiwana w kolejnych kwartałach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
(łącznie
19 placówek)
|
Nie
możliwe do określenia
|
|
|
|
|
|
|
|
Śląskie
Kuratorium Oświaty
|
Zgodnie z wykazem Wojewody Śląskiego w II kwartale wsparcie
otrzymało 10 szkół.
*)
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego
Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi
lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
|
|
|
|
|
|
|
Rezultaty
realizacji zadań w tym działaniu nie ma ją charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
(np. podwyższenie standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy
materialnej szkół w regionie.
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów raporty o poprawie warunków nauczania we wspartych
placówkach
|
Nie jest możliwe określenie ilościowe
|
Nie
jest możliwe określenie ilościowe
|
Szkoły
otrzymujące wsparcie,
Śląskie
Kuratorium Oświaty
|
*) ODDZIAŁYWANIE
na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania (np. większa
dostępność terenów, informacji itd.)
|
|
|
opis
wskaźnika i jego dynamiki
|
|
Oddziaływanie
realizacji zadań w tym działaniu nie ma charakteru ilościowego a
jedynie jakościowy (np.: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży)
Jedyną
formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez
beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o szansach
edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach
|
Szkoły otrzymujące wsparcie,
Gminy
Śląski Kurator Oświaty
|
5. DZIAŁANIE O OTWARTEJ LIŚCIE ZADAŃ
(wypełnić
tylko dla Działań o charakterze programu regionalnego, gdzie lista zadań
i beneficjentów nie stanowi przedmiotu kontraktu)
Kryteria wyboru
zadań:
|
Inwestycje
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. |
Sposób wdrażania
programu (opis):
Zgodnie
z planami pracy Kuratorium |
Kryteria wyboru
beneficjentów:
Beneficjent
- osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna bezpośrednio korzystająca z
projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem przedmiotu działania
|
Inwestycje
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. |
Wskaźniki
oceny poszczególnych zgłoszonych zadań:
Nie
jest możliwe określenie efektów rzeczowych dla otwartej listy zadań poza:
|
EFEKTY
RZECZOWE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
Zgodnie
z listą Wojewody Śląskiego
|
Śląskie
Kuratorium Oświaty
|
|
|
REZULTATY
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Rezultaty
realizacji zadań w tym działaniu nie ma ją charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
(np.
podwyższenie standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy materialnej
szkół w regionie.
Jedyną
formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez
beneficjentów raporty o poprawie warunków nauczania we wspartych
placówkach.
|
Nie
jest możliwe określenie ilościowe |
Szkoły
otrzymujące wsparcie,
Śląski
Kurator Oświaty
|
Po
zakończeniu realizacji inwestycji w poszczególnych szkołach |
|
ODDZIAŁYWANIE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Oddziaływanie
realizacji zadań w tym działaniu nie ma charakteru ilościowego a
jedynie jakościowy (np.: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży)
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o szansach
edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach
|
Nie
jest możliwe określenie ilościowe |
Szkoły
otrzymujące wsparcie,
Gminy
Śląski
Kurator Oświaty
|
Cztery
lata po zakończeniu realizacji inwestycji w poszczególnych gminach |
Zgodnie z
Zaleceniami w dniu 23 maja 2001 roku do BRR przekazane zostało zestawienie
zbiorcze dotyczące środków na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych
jednostek samorządu terytorialnego
|