KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
DZIAŁANIA
Symbol:
ARKUSZ
GŁÓWNY
Nazwa
działania:
Wsparcie
szkół podstawowych specialnych
|
Właściwą odpowiedź zaznaczyć kółkiem
Czy
jest to inwestycja wieloletnia?
|
|
|
Liczba
załączonych arkuszy zadań
|
|
1. OPIS
DZIAŁANIA
Uzasadnienie
wyboru działania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Inwestycje
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. |
Cele
jakie realizować ma działanie (opis):
Realizacja
tego działania służyć będzie w głównej mierze poprawie stanu zaplecza
edukacyjnego i materialnego szkół podstawowych specjalnych.Wsparcie
szkół podstawowych specjalnych będzie miało na celu także poprawę
stanu zaplecza edukacyjnego. Realizacja zaplanowanych inwestycji służyć
będzie także obniżeniu kosztów eksploatacyjnych szkół i poprawie warunków
przebywania uczniów w tego typu szkołach. |
Efekty
działania (opis):
EFEKT
RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
Efektem
rzeczowym będzie wykonanie remontów w placówkach tego typu oraz ich
rozbudowa. Do najważniejszych remontów zaliczyć należy między innymi
wymianę pokrycia dachowego. |
Rezultaty
działania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego
Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub
pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
Rezultatem
tego działania będzie poprawa stanu bazy edukacyjnej. Poprawie ulegną
także warunki nauczania w placówkach tego typu. |
Oddziaływanie
(opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Realizacja
działania wpłynie na upowszechnienie kształcenia na poziomie średnim.
Wsparcie tego typu szkół stworzy również podstawy do dalszego kształcenia
i podnoszenia kwalifikacji. |
Komplementarność
Działania z przedsięwzięciami realizowanymi w województwie, także poza
kontraktem (opis):
W ramach
wsparcia szkół w województwie śląskim do działań komplementarnych
należy zaliczyć inne inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego. Inwestycje te dotyczą szkół gimnazjalnych,
średnich oraz szkół specjalnych. |
2. ODNIESIENIE
DO DOKUMENTÓW STRATEGICZNYCH
Cele Narodowej Strategii Rozwoju Regionalnego realizowane poprzez Działanie
(zakreślić):
|
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
|
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
|
Rozwój
zasobów ludzkich |
|
Wsparcie
obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją |
|
Rozwój
współpracy regionów |
Cele i priorytety
Wstępnego Narodowego Planu Rozwoju realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
Osie
rozwoju
|
|
1.
Poprawa konkurencyjności gospodarki poprzez modernizację i strukturalne
dopasowanie sektora przemysłu i usług |
2.
Przekształcenia strukturalne w rolnictwie i rybołówstwie, rozwój obszarów
wiejskich |
3.
Integracja gospodarki polskiej poprzez modernizację i rozbudowę sieci
transportowych |
4.
Tworzenie warunków trwałego zrównoważonego rozwoju poprzez modernizację
i rozwój infrastruktury ochrony środowiska |
5.
Rozwój zasobów ludzkich i zatrudnienia |
6.
Wzmocnienie potencjału rozwojowego regionów i przeciwdziałanie marginalizacji
niektórych obszarów |
Kierunki
działań (priorytety)
|
1.
wzrost konkurencyjności restrukturyzowanych sektorów przemysłu |
1.
Rozwój i doskonalenie infrastruktury na obszarach wiejskich |
1.
Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej |
1.
Poprawa jakości wód powierzchniowych |
1.
Reforma systemu edukacji |
1.
Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
2.
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw |
2.
Rozwój i różnicowanie działalności gospodarczej |
2.
Modernizacja i rozbudowa sieci kolejowej |
2. Poprawa jakości wody do picia i zwiększenie jej dostępności |
2.
Rozwój systemu kształcenia ustawicznego, przekwalifikowań i doskonalenia
zawodowego kadr małych i średnich przedsiębiorstw |
2.
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
3.
Wzrost innowacyjności |
3.
Poprawa przetwórstwa i marketingu produktów rolnych i rybnych |
3.
Poprawa dostępności portów morskich |
3.
Poprawa jakości powietrza |
3.
Doskonalenie obsługi instytucjonalnej rynku pracy |
3.
Rozwój zasobów ludzkich |
|
4.
Inwestycje w gospodarstwach rolnych |
4.
Rozbudowa portów lotniczych |
4.
Zmniejszenie ilości zanieczyszczeń z dużych zakładów energetycznego
spalania |
4.
Rozwój kadr administracji (centralnej i samorządowej) i promocja dialogu
społecznego |
4.
Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją
|
|
5.
Dostosowania w zakresie instytucjonalnym |
|
5. Racjonalna gospodarka odpadami |
|
5.
Rozwój międzynarodowej współpracy regionów |
Cele
Programu Wsparcia realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
rozwój
infrastruktury technicznej i społecznej o znaczeniu ponadlokalnym |
|
rozwój
funkcji metropolitalnych największych aglomeracji i miast |
|
rozwój
infrastruktury społeczeństwa informacyjnego |
|
stymulowanie
lokalizacji inwestycji oraz wspieranie rozwoju MSP |
|
wspieranie
tworzenia i absorpcji innowacji, w tym transfer technologii |
|
rozwój
turystyki, rekreacji i ochrona dziedzictwa kulturowego |
|
zwiększanie
zatrudnienia, rozwój zasobów ludzkich i edukacji |
|
aktywizacja obszarów wiejskich |
|
rewitalizacja
bazy ekonomicznej miast |
|
rozwój współpracy przygranicznej |
Rodzaje
Zadań realizowanych w ramach Działania, wg nomenklatury Programu Wsparcia:
zakreślić
|
Rozwój
przedsiębiorczości, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorców, innowacje
gospodarcze, transfer technologii, |
|
Restrukturyzacja
wybranych dziedzin usług publicznych oraz gospodarki lokalnej i regionalnej,
opierająca się na zasadach zrównoważonego rozwoju, |
|
Tworzenie
nowych, stałych miejsc pracy, |
|
Inwestycje
w zakresie infrastruktury technicznej i transportowej, poprawiające
warunki realizowania inwestycji gospodarczych, |
|
Przedsięwzięcia
z zakresu edukacji, w tym edukacji dorosłych, |
|
Przedsięwzięcia
z zakresu kultury regionalnej i lokalnej, będących składnikami kultury
narodowej oraz ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego, |
|
Inwestycje poprawiające stan środowiska, |
|
Inne zadania związane ze wspieraniem rozwoju regionalnego. |
Priorytety Strategii
Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000-2015 realizowane poprzez Działanie
(wpisać):
|
Wzrost
wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych
do zmian społecznych i gospodarczych |
Cele Programu
Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata 2001-2002 realizowane
poprzez Działanie (wpisać):
|
Rozbudowa
szkół i uczelni wyższych |
3. FINANSOWANIE
(dane w tabelach podawać w tys. zł)
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
Preliminowane
wsparcie inwestycji wieloletnich:
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
|
Wsparcie
z budżetu państwa
|
Inne,
w tym fundusze celowe
|
wg
ustawy
budżetowej 2000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Terminy: *)
wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego
|
|
zakończenie
wg Ustawy budż. na 2000r.*)
|
|
|
|
W przypadku
inwestycji budowlanych wprowadzonych do kontraktu: zakreślić
odpowiedź
nie jest możliwe wypełnienie dla działania o otwartej
liście zadań
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Zbiorcza
tabela finansowa:
*)
ewentualnie wpisać "BW" jeśli udział budżetów lokalnych jest
zawarty w ogólnej sumie budżetu województwa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. MONITORING
Zakres rzeczowy
Działania wykonany do 31 grudnia 2000 roku:
Nie
dotyczy. Jest to działanie o otwartej liście zadań. Szczegółowy zakres
rzeczowy dotyczący poszczególnych zadań pozostaje w gestii Śląskiego
Kuratora Oświaty. |
Instytucja zarządzająca:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
Przez instytucję zarządzającą rozumiemy instytucję odpowiedzialną za proces
systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji
na temat wdrażania działania, w aspekcie finansowym i rzeczowym, mający
na celu zapewnienie zgodności realizacji działania z wcześniej zatwierdzonymi
założeniami i celami
Wojewoda
Śląski - Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice
Ul Jagiellońska 25
Tel/fax 255-58-25 |
Wskaźniki
oceny Działania:
*)
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
nie jest możliwe określenie efektów rzeczowych
działania o otwartej liście zadań poza:
|
|
|
wartość
oczekiwana w kolejnych kwartałach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Śląskie
Kuratorium Oświaty
|
Zgodnie
z wykazem Wojewody Śląskiego w II kwartale wsparcie otrzymało 10 szkół.
*)
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania na sytuację
w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi
lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
|
|
|
|
|
|
|
Rezultaty
realizacji zadań w tym działaniu nie ma ją charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
(np. podwyższenie standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy
materialnej szkół w regionie.
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów raporty o poprawie warunków nauczania we wspartych
placówkach
|
Nie
jest możliwe do określena ilościowego
|
Nie
jest możliwe do określena ilościowego
|
Szkoły
otrzymujące wsparcie,
Śląskie
Kuratorium Oświaty
|
*) ODDZIAŁYWANIE
na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania (np. większa
dostępność terenów, informacji itd.)
|
|
|
opis
wskaźnika i jego dynamiki
|
|
Oddziaływanie
realizacji zadań w tym działaniu nie ma charakteru ilościowego a
jedynie jakościowy (np.: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży)
Jedyną
formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez
beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o szansach
edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach
|
Szkoły otrzymujące wsparcie,
Gminy
Śląski Kurator Oświaty
|
5. DZIAŁANIE
O OTWARTEJ LIŚCIE ZADAŃ
(wypełnić
tylko dla Działań o charakterze programu regionalnego, gdzie lista zadań
i beneficjentów nie stanowi przedmiotu kontraktu)
Kryteria wyboru
zadań:
|
Inwestycje
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. |
Sposób wdrażania
programu (opis):
Zgodnie
z planami pracy Kuratorium |
Kryteria wyboru
beneficjentów:
Beneficjent
- osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna bezpośrednio korzystająca z
projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem przedmiotu działania
|
Inwestycje
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. |
Wskaźniki
oceny poszczególnych zgłoszonych zadań:
Nie
jest możliwe określenie efektów rzeczowych dla otwartej listy zadań poza:
|
EFEKTY
RZECZOWE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
Zgodnie
z listą Wojewody Śląskiego
|
Śląskie
Kuratorium Oświaty
|
|
|
REZULTATY
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Rezultaty
realizacji zadań w tym działaniu nie ma ją charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
(np.
podwyższenie standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy materialnej
szkół w regionie.
Jedyną
formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez
beneficjentów raporty o poprawie warunków nauczania we wspartych
placówkach.
|
Nie
jest możliwe określenie ilościowe |
Szkoły
otrzymujące wsparcie,
Śląski
Kurator Oświaty
|
W momencie
zakończenia inwestycji w poszczególnych szkołach
|
|
ODDZIAŁYWANIE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Oddziaływanie
realizacji zadań w tym działaniu nie ma charakteru ilościowego a
jedynie jakościowy (np.: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży)
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o szansach
edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach
|
Nie
jest możliwe określenie ilościowe |
Szkoły
otrzymujące wsparcie,
Gminy
Śląski
Kurator Oświaty
|
Trzy
lata po zakończeniu inwestycji w poszczególnych gminach |
Zgodnie z
Zaleceniami w dniu 23 maja 2001 roku do BRR przekazane zostało zestawienie
zbiorcze dotyczące środków na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych
jednostek samorządu terytorialnego
|