KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
DZIAŁANIA
Symbol:
ARKUSZ
GŁÓWNY
Nazwa
działania:
Adaptacja
budynku do potrzeb Kolegium Nauczycielskiego
w Bielsku - Białej
|
Właściwą odpowiedź zaznaczyć kółkiem
Czy
jest to inwestycja wieloletnia?
|
|
|
Liczba
załączonych arkuszy zadań
|
1
|
1. OPIS
DZIAŁANIA
Uzasadnienie
wyboru działania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Realizacja
adaptacji budynku mieszkalnego na potrzeby Kolegium Nauczycielskiego
została rozpoczęta w 1994 r. Działanie to wpłynie w sposób znaczący
na podniesienie kwalifikacji zawodowych kadry pedagogicznej południowej
części regionu oraz przyczyni się do zwiększenia jej ilości. Z uwagi
na bogate wyposażenie w sprzęt audiowizualny i multimedialny sal audytoryjnych
zaistnieją możliwości stworzenia ośrodka doskonalenia kadr oświatowych,
centrum konferencyjnego dla firm regionu oraz ośrodka międzynarodowych
kontaktów ludzi kultury i nauki, co jest szczególne ważne dla procesu
integracji międzyregionalnej. Ponadto Kolegium Nauczycielskie w przyszłości
powinno stać się podstawą utworzenia ośrodka akademickiego w Bielsku-Białej. |
Cele
jakie realizować ma działanie (opis):
Do celu
jakie ma realizować zadanie należy przede wszystkim zapewnienie możliwości
przygotowania kadry pedagogicznej dla zreformowanego szkolnictwa w
związku z reformą oświaty oraz poprawa stanu zaplecza edukacyjnego
regionu. Działanie to przyczyni się do rozbudowy zaplecza socjalnego
Kolegium i zapewnienia dostępności budynku dla osób niepełnosprawnych.
|
Efekty
działania (opis):
EFEKT
RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
Zakończenie
robót budowlanych i wykończeniowych pozwoli na uzyskanie 8 miejsc
dla kadry nauczycielskiej w hotelu asystenckim oraz otwarcie akademika
dla 74 studentów. Udostępnienie Kolegium studentom niepełnosprawny
z całego regionu będzie możliwe poprzez zakup 2 platform dla niepełnosprawnych
(jednej stacjonarnej i jednej samojezdnej). Efektem działania będzie
również wyposażenie pracowni komputerowej, auli i sali amfiteatralnej
w sprzęt komputerowy, audiowizualny i multimedialny. |
Rezultaty
działania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego
Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub
pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
Rezultatem
podjętego działania będzie stworzenie docelowo 1400 miejsc dla studentów
na studiach licencjackich, podyplomowych i językowych prowadzonych
w systemie dziennym i zaocznym oraz poszerzenie oferty kursów doskonalenia
zawodowego dla nauczycieli. Jego realizacja umożliwi również organizowanie
konferencji i spotkań z udziałem przedstawicieli polskich i zagranicznych
ośrodków akademickich, ludzi kultury i sztuki oraz reprezentantów
firm regionu (np. z wykorzystaniem przekazu multimedialnego).
|
Oddziaływanie
(opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Realizacja
działania przyczyni się do podniesienia kwalifikacji nauczycieli,
a poprzez to wpłynie na wzrost jakości kształcenia dzieci i młodzieży.
Doprowadzi ono ponadto do poprawy stanu zaplecza edukacyjnego regionu
poprzez rozwój ośrodka akademickiego zlokalizowanego w Bielsku-Białej. |
Komplementarność
Działania z przedsięwzięciami realizowanymi w województwie, także poza
kontraktem (opis):
Inicjatywy
podejmowane w ramach Kolegium Nauczycielskiego są ściśle powiązane
z działalnością innych wyższych uczelni pedagogicznych w regionie.
Kolegium również od lat współpracuje z Uniwersytetem Śląskim czy Uniwersytetem
Jagiellońskim. |
2. ODNIESIENIE
DO DOKUMENTÓW STRATEGICZNYCH
Cele Narodowej
Strategii Rozwoju Regionalnego realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
|
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
|
Rozwój
zasobów ludzkich |
|
Wsparcie
obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją |
|
Rozwój
współpracy regionów |
Cele i priorytety
Wstępnego Narodowego Planu Rozwoju realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
Osie
rozwoju
|
|
1.
Poprawa konkurencyjności gospodarki poprzez modernizację i strukturalne
dopasowanie sektora przemysłu i usług |
2.
Przekształcenia strukturalne w rolnictwie i rybołówstwie, rozwój obszarów
wiejskich |
3.
Integracja gospodarki polskiej poprzez modernizację i rozbudowę sieci
transportowych |
4.
Tworzenie warunków trwałego zrównoważonego rozwoju poprzez modernizację
i rozwój infrastruktury ochrony środowiska |
5.
Rozwój zasobów ludzkich i zatrudnienia |
6.
Wzmocnienie potencjału rozwojowego regionów i przeciwdziałanie marginalizacji
niektórych obszarów |
Kierunki
działań (priorytety)
|
1.
wzrost konkurencyjności restrukturyzowanych sektorów przemysłu |
1.
Rozwój i doskonalenie infrastruktury na obszarach wiejskich |
1.
Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej |
1.
Poprawa jakości wód powierzchniowych |
1.
Reforma systemu edukacji |
1.
Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
2.
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw |
2.
Rozwój i różnicowanie działalności gospodarczej |
2.
Modernizacja i rozbudowa sieci kolejowej |
2. Poprawa jakości wody do picia i zwiększenie jej dostępności |
2.
Rozwój systemu kształcenia ustawicznego, przekwalifikowań i doskonalenia
zawodowego kadr małych i średnich przedsiębiorstw |
2.
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
3.
Wzrost innowacyjności |
3.
Poprawa przetwórstwa i marketingu produktów rolnych i rybnych |
3.
Poprawa dostępności portów morskich |
3.
Poprawa jakości powietrza |
3.
Doskonalenie obsługi instytucjonalnej rynku pracy |
3.
Rozwój zasobów ludzkich |
|
4.
Inwestycje w gospodarstwach rolnych |
4.
Rozbudowa portów lotniczych |
4.
Zmniejszenie ilości zanieczyszczeń z dużych zakładów energetycznego
spalania |
4.
Rozwój kadr administracji (centralnej i samorządowej) i promocja dialogu
społecznego |
4.
Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją
|
|
5.
Dostosowania w zakresie instytucjonalnym |
|
5. Racjonalna gospodarka odpadami |
|
5.
Rozwój międzynarodowej współpracy regionów |
Cele
Programu Wsparcia realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
rozwój
infrastruktury technicznej i społecznej o znaczeniu ponadlokalnym |
|
rozwój
funkcji metropolitalnych największych aglomeracji i miast |
|
rozwój
infrastruktury społeczeństwa informacyjnego |
|
stymulowanie
lokalizacji inwestycji oraz wspieranie rozwoju MSP |
|
wspieranie
tworzenia i absorpcji innowacji, w tym transfer technologii |
|
rozwój
turystyki, rekreacji i ochrona dziedzictwa kulturowego |
|
zwiększanie
zatrudnienia, rozwój zasobów ludzkich i edukacji |
|
aktywizacja obszarów wiejskich |
|
rewitalizacja
bazy ekonomicznej miast |
|
rozwój współpracy przygranicznej |
Rodzaje
Zadań realizowanych w ramach Działania, wg nomenklatury Programu Wsparcia:
zakreślić
|
Rozwój
przedsiębiorczości, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorców, innowacje
gospodarcze, transfer technologii, |
|
Restrukturyzacja
wybranych dziedzin usług publicznych oraz gospodarki lokalnej i regionalnej,
opierająca się na zasadach zrównoważonego rozwoju, |
|
Tworzenie
nowych, stałych miejsc pracy, |
|
Inwestycje
w zakresie infrastruktury technicznej i transportowej, poprawiające
warunki realizowania inwestycji gospodarczych, |
|
Przedsięwzięcia
z zakresu edukacji, w tym edukacji dorosłych, |
|
Przedsięwzięcia
z zakresu kultury regionalnej i lokalnej, będących składnikami kultury
narodowej oraz ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego, |
|
Inwestycje poprawiające stan środowiska, |
|
Inne zadania związane ze wspieraniem rozwoju regionalnego. |
Priorytety Strategii
Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000-2015 realizowane poprzez Działanie
(wpisać):
|
Wzrost
wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych
do zmian społecznych i gospodarczych |
Cele Programu
Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata 2001-2002 realizowane
poprzez Działanie (wpisać):
|
Wsparcie
kształcenia ustawicznego i dokształcania zawodowego |
3. FINANSOWANIE
(dane w tabelach podawać w tys. zł)
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
Preliminowane
wsparcie inwestycji wieloletnich:
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
|
Wsparcie
z budżetu państwa
|
Inne,
w tym fundusze celowe
|
wg
ustawy
budżetowej 2000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Terminy:
*) wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu
terytorialnego
|
|
zakończenie
wg Ustawy budż. na 2000r.*)
|
|
|
|
W przypadku
działań jednozadaniowych o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych
do kontraktu: zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Zbiorcza
tabela finansowa:
*)
ewentualnie wpisać "BW" jeśli udział budżetów lokalnych jest
zawarty w ogólnej sumie budżetu województwa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
476
|
|
|
|
|
|
2097
|
|
|
|
|
2097
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10091
|
|
|
|
10091
|
9615
|
476
|
|
|
|
|
4. MONITORING
Zakres rzeczowy
Działania wykonany do 31 grudnia 2000 roku:
- stan
surowy otwarty, w tym: konstrukcje betonowe, żelbetowe i murowe,
ścianki działowe, stropy i podesty, konstrukcja dachu wraz z pokryciem
i izolacją
- wykonanie
stolarki okiennej , drzwiowej i aluminiowej dla całości budynku,
wykończenie wnętrz w części dydaktycznej hotelu, w tym wykonanie
tynków, okładzin ścian i stropów, wykonanie robót malarskich,
instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, instalacji
gazowej, elektrycznej, teletechnicznej i komputerowejw
- wykonanie
prowizorycznego podjazdu do budynku
- częściowe
wyposażenie w sprzęt (krzesła, ławki, tablice) i oddanie do użytku
sal dydaktycznych i pracowni oraz sali audytoryjne
|
Instytucja zarządzająca:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
Przez instytucję zarządzającą rozumiemy instytucję odpowiedzialną za proces
systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji
na temat wdrażania działania, w aspekcie finansowym i rzeczowym, mający
na celu zapewnienie zgodności realizacji działania z wcześniej zatwierdzonymi
założeniami i celami
Zarząd
Województwa Śląskiego
40-037 Katowice
ul.Ligonia 46,
tel. 2553534
e-mail: marszal@silesia-region. pl |
Wskaźniki
oceny Działania:
*)
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
|
|
|
wartość
oczekiwana w kolejnych kwartałach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Powierzchnia
(w m 2) oraz
kubatura (w m 3 ) akademika |
|
531
m2
1354 m3
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Powierzchnia
(w m 2) oraz
kubatura (w m 3 ) hotelu asystenckiego
|
0
|
203
m2
518 m3
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Liczba
platform dla niepełnosprawnych |
0
|
2
szt.
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Liczba
sprzętu komputerowego i sprzętu audiowizualnego |
0
|
89
szt
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Liczba
miejsc parkingowych |
0
|
42
szt.
|
|
|
|
|
|
|
|
*)
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania na sytuację
w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi
lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
|
|
|
|
|
|
|
Liczba
studentów korzystających z rozbudowanej i zmodernizowanej infrastruktury
|
|
|
Beneficjent
|
2.
|
Liczba
studentów niepełnosprawnych korzystających z rozbudowanej i zmodernizowanej
infrastruktury
|
0
|
10
|
|
3.
|
Liczba
kursów doskonalenia zawodowego dla nauczycieli. |
0
|
7
|
|
4.
|
Liczba
zorganizowanych konferencji i spotkań |
0
|
15
|
|
*) ODDZIAŁYWANIE
na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania
(np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
|
|
|
opis
wskaźnika i jego dynamiki
|
|
Utworzenie ośrodka akademickiego w oparciu o istniejącą bazę |
Beneficjent |
5. DZIAŁANIE
O OTWARTEJ LIŚCIE ZADAŃ
(wypełnić
tylko dla Działań o charakterze programu regionalnego, gdzie lista zadań
i beneficjentów nie stanowi przedmiotu kontraktu)
Kryteria wyboru
zadań:
Sposób wdrażania
programu (opis):
Kryteria wyboru
beneficjentów:
Beneficjent
- osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna bezpośrednio korzystająca z
projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem przedmiotu działania
Wskaźniki oceny
poszczególnych zgłoszonych zadań:
|
EFEKTY
RZECZOWE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
REZULTATY
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
ODDZIAŁYWANIE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|