KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
D.3
|
3
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Modernizacja
torowiska tramwajowego w ul. Wolności w Zabrzu.
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
Zadanie
obejmuje przebudowę i modernizację torowiska tramwajowego w ul. Wolności
w Zabrzu. W roku 2002 przewiduje się modernizację około 525,3 mb toru
pojedynczego wraz z niezbędnymi robotami sieciowymi. |
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
W
1998 roku Miasto Zabrze przystąpiło do gruntownej modernizacji ul.
Wolności, obejmującej przebudowę nawierzchni ulicy, sieci wodociągowej,
kanalizacyjnej i gazowej. Dla uzyskania kompleksowości modernizacji
głównej ulicy Zabrza niezbędna jest przebudowa i modernizacja torowiska
tramwajowego na trasie tramwajowej łączącej Zabrze z Gliwicami. W
roku 2002 przewiduje się modernizację około 525,3 mb toru pojedynczego
wraz z niezbędnymi robotami sieciowymi. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
Samorząd
Województwa Śląskiego40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435 e-mail: marszal@silesia-region.pl |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
Decyzję
o kontynuacji inwestycji w latach 2001-2002 podjął Sejmik Województwa
Śląskiego uchwałą nr I//30/01 z dnia 29 stycznia w sprawie uchwalenia
"Programu Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata
2001-2002". |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
W
wyniku realizacji inwestycji zostanie zmodernizowane 525,3 mtp wraz
z niezbędnymi robotami sieciowymi |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
Realizacja przedsięwzięcia pozwoli m.in.: podnieść komfort podróżowania,
zwiększyć częstotliwość kursowania (m.in. poprzez zwiększenie prędkości)
oraz znacznie skrócić czas przejazdu komunikacją tramwajową. W wyniku
realizacji tego działania poprawie ulegnie również punktualność przejazdu.
Rezultatem będzie także zmniejszenie emisji spalin i hałasu. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Unowocześnienie
systemu tramwajowego i drogowego w znacznym stopniu przyczyni się
do zmniejszenia emisji spalin i hałasu, a tym samym w wyraźny sposób
wpłynie na poprawę warunków zamieszkania i zdrowia mieszkańców - zwłaszcza
w mieście. Wynikiem tego będzie także zmniejszenie liczby kolizji
drogowych w mieście. Działanie to wzmocni także funkcje metropolitalne
Aglomeracji. |
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
W przypadku
działań o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych do kontraktu
zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Tabela finasowa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
.
.
|
|
|
|
.
.
|
|
|
|
2002
|
2500
|
|
|
|
2500
|
2500
|
|
|
po
2002
|
4777
|
|
|
|
4777
|
4777
|
|
|
łącznie
|
7277
|
|
|
|
7277
|
7277
|
|
|
*dalsza
realizacja jest uzależniona od dofinansowania współinwestorów
Planowanie zadania:
*w tym 11159 tys. zł zobowiązanie płatność za rok 2000
*planowany do zaciągnięcia kredyt na wozy tramwajowe
wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
Harmonogram
realizacji *) |
.
|
.
|
.
|
.
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
200
|
1200
|
2200
|
2500
|
7277
|
Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
200
|
1200
|
2200
|
2500
|
7277
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
Planowany
termin zakończenia zadania
|
I
etap - IV kw. 2002 roku, kontynuacja w 2004 roku
|
Monitoring zadania:
|
EFEKTY
RZECZOWE
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
Przebudowa torowiska - I etap ( metry toru pojedynczego-mtp)
|
525,3 mtp
|
Beneficjent
|
IV kw. 2002
|
* realizacja
jest uzależniona od dofinansowania współinwestorów
|
REZULTATY
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Zwiększenie
prędkości przejazdu na zmodernizowanych liniach w %
|
o
ok. 30%
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2004
|
2.
|
Zwiększenie
liczby pasażerów korzystających z komunikacji tramwajowej w %
|
o
ok. 5%
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2004
|
3.
|
Skrócenie
czasu podróży w min.
|
o
5min.
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2004
|
|
ODDZIAŁYWANIE*
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Zmniejszenie
liczby kolizji tramwajowych w mieście
|
1 szt.
|
Beneficjent
|
I
kw. 2005
|
*Wypełnić w
przypadku, gdy określenie wskaźników oddziaływania na poziomie zadania jest
możliwe |