KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
D.3
|
4
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Modernizacja
torowiska tramwajowego
w ul. Katowickiej w Świętochłowicach
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
Zarząd
Miasta Świętochłowice przystępuje do modernizacji pasażu miejskiego
jako ciągu pieszo-handlowego łącznie z wymianą uzbrojenia podziemnego,
remontu nawierzchni ulicy, chodników według obowiązujących przepisów
i standardów. Z uwagi na zły stan techniczny torowiska oraz jego centralne
usytuowanie w przekroju ulicy zachodzi potrzeba 1000 mb toru pojedynczego.
|
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Stan
techniczny na odcinku 1000 mb w ulicy Katowickiej w Świętochłowicach
jest zły. Istnieje potrzeba wykonania remontu zużytego technicznie
torowiska oraz poprawy parametrów związanych z emisją energii wibroakustycznej
w centralnej części miasta w ciągu pieszo-handlowym. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
Samorząd
Województwa Śląskiego40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435 e-mail: marszal@silesia-region.pl |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
Decyzję
o kontynuacji inwestycji w latach 2001-2002 podjął Sejmik Województwa
Śląskiego uchwałą nr I//30/01 z dnia 29 stycznia w sprawie uchwalenia
"Programu Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata
2001-2002". |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
W
ramach tego zadania nastąpi przebudowa torowiska na długości 1000
mb toru pojedynczego. Łącznie z przebudową torowiska wykonana zostanie
również przebudowa sieci trakcyjnej w zakresie niezbędnym do prowadzenia
komunikacji tramwajowej. |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
Realizacja przedsięwzięcia pozwoli m.in.: podnieść komfort podróżowania,
zwiększyć częstotliwość kursowania (m.in. poprzez zwiększenie prędkości)
oraz znacznie skrócić czas przejazdu komunikacją tramwajową. W wyniku
realizacji tego działania poprawie ulegnie również punktualność przejazdu.
Rezultatem będzie także zmniejszenie emisji spalin i hałasu. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Unowocześnienie
systemu tramwajowego i drogowego w znacznym stopniu przyczyni się
do zmniejszenia emisji spalin i hałasu, a tym samym w wyraźny sposób
wpłynie na poprawę warunków zamieszkania i zdrowia mieszkańców - zwłaszcza
w mieście. Wynikiem tego będzie także zmniejszenie liczby kolizji
drogowych w mieście. Działanie to wzmocni także funkcje metropolitalne
Aglomeracji. |
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
W przypadku
działań o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych do kontraktu
zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Tabela finasowa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
.
.
|
|
|
|
.
.
|
|
|
|
2002
|
3000
|
|
|
|
3000
|
3000
|
|
|
po
2002
|
1529
|
|
|
|
1529
|
1529
|
|
|
łącznie
|
4529
|
|
|
|
4529
|
4529
|
|
|
*dalsza
realizacja jest uzależniona od dofinansowania współinwestorów
Planowanie zadania:
*w tym 11159 tys. zł zobowiązanie płatność za rok 2000
*planowany do zaciągnięcia kredyt na wozy tramwajowe
wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
Harmonogram
realizacji *) |
.
|
.
|
.
|
.
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
500
|
1500
|
2500
|
3000
|
4529
|
Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
500
|
1500
|
2500
|
3000
|
4529
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
Planowany
termin zakończenia zadania
|
IV
kw. 2003 R.
|
Monitoring zadania:
|
EFEKTY
RZECZOWE
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
Długość wyremontowanego torowiska w mb
|
1000 mb
|
Beneficjent
|
IV kw. 2003
|
2.
|
Długość
zmodernizowanej linii w mtp
|
1000
mb
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2003
|
* realizacja
jest uzależniona od dofinansowania współinwestorów
|
REZULTATY
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Zwiększenie
prędkości przejazdu na zmodernizowanych liniach w %
|
o
ok.130%
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2003
|
2.
|
Zwiększenie
liczby pasażerów korzystających z komunikacji tramwajowej w %
|
o
ok. 5%
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2003
|
|
ODDZIAŁYWANIE*
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Zmniejszenie
liczby kolizji tramwajowych w mieście
|
1 szt.
|
Beneficjent
|
IV
kw. 2004
|
*Wypełnić w
przypadku, gdy określenie wskaźników oddziaływania na poziomie zadania jest
możliwe |