KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
D.4
|
1
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Budowa
śródmiejskiej obwodnicy centrum Raciborza
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
W
wyniku realizacji projektu powstanie Śródmiejska Obwodnica Centrum
Raciborza dostosowana do standardów Unii Europejskiej, co spowoduje
zwiększenie ruchu regionalnego i tranzytowego na trasach: Krapkowice-
Racibórz- Opava- Ostrava, Gliwice- Racibórz- Opava- Ostrava, Opole-
Racibórz- Rybnik o min. 30% mierzone przez Dyrekcję Generalną Dróg
Publicznych w odstępach pięcioletnich, tj. w 2005r.
Uruchomienie nowego odcinka drogi o długości 866,22 m wraz z infrastrukturą
towarzyszącą spowoduje powstanie lokalnego węzła komunikacyjno- logistycznego
przy wykorzystaniu dotychczasowej infrastruktury (dworzec kolejowy
i autobusowy, przedsiębiorstwa spedycji kolejowej, agencje celne,
hotele, biura podróży itp.), znajdującej się na linii przebiegu Śródmiejskiej
Obwodnicy, wzbogaconej o międzynarodowy terminal autobusowy i lotniczy
oraz centra informacyjne. |
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Plan
ten został opracowany na zasadach dialogu społecznego oraz ścisłej
współpracy z czeskim miastem partnerskim Opavą, w oparciu o badanie
ruchu kołowego z listopada 1993 roku oraz przygotowaną na jego podstawie
prognozę ruchu kołowego. W maju 1996 roku opracowano "Koncepcję
programową układu komunikacyjnego opartego o ul. Nowomiejska, Pocztowa,
Pl. Dworcowy PKP oraz Batorego w Raciborzu". Uchwalone w styczniu
2000 roku Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
Miasta Raciborza podtrzymało zasadność przyjętych rozwiązań drogowych
w układzie centrum miasta, przynosząc zmiany co do lokalizacji i zasad
obsługi Raciborza obwodnicami o znaczeniu ponadmiejskim.
Zarówno opracowana Strategia Rozwoju Miasta, jak i przyjęty Wieloletni
Plan Inwestycyjny nakładają na władze miasta obowiązek podjęcia działań
zmierzających do powstania Śródmiejskiej Obwodnicy Centrum Raciborza
w perspektywie najbliższych lat.Dotychczasowe działania są ściśle
skorelowane z planami zbudowania spójnej koncepcji układów komunikacyjnych
w obrębie Euroregionu Silesia łączącej ten region z sieciami transeuropejskimi
i prowadzone są w dialogu z wszystkimi zainteresowanymi partnerami
społecznymi. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
Urząd
Miasta Racibórz, ul. Batorego 6, 47-400 Racibórz
tel. + 48 32 4152803, fax. + 48 32 4154921 e-mail: wrozwoju@silesia.top.pl |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
Wybór
beneficjenta jest zdeterminowany przebiegiem obwodnicy oraz podmiotem
zarządzającym.Projekt programowany w ramach funduszu przedakcesyjnego
PHARE CBC 2001 |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
Efektem
rzeczowym realizacji zaplanowanego działania będzie wybudowanie nowego
odcinka drogi i przebudowa: kanalizacji sanitarnej oraz kanalizacji
deszczowej. |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
Realizacja tego zadania spowoduje wzrost natężenia ruchu przy jednoczesnym
wzroście przepustowości w obszarze przygranicznym i na trasie Krapkowice-
Opawa- Ostrawa, Gliwice- Opawa- Ostrawa, Opole- Racibórz- Rybnik.
Modernizacja tej drogi spowoduje także poprawę bezpieczeństwa ruchu
drogowego poprzez zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Budowa
obwodnicy miasta Racibórz zwiększy transgraniczny ruch tranzytowy
przebiegający przez miasto, zwłaszcza na trasie Krapkowice- Opawa-
Ostrawa.
Poprawi także dostępność do turystycznych atrakcji terenów ziemi raciborsko-opawskiej.
Rozwój ruchu transgranicznego przyczyni się do ożywienia kontaktów
gospodarczych pomiędzy Polską a Czechami. |
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
W przypadku
działań o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych do kontraktu
zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Tabela finasowa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2002
|
7800
|
3500
|
|
3500
|
4300
|
990
|
310
|
|
3000
|
|
|
po
2002
|
7200
|
4500
|
|
4500
|
2700
|
|
200
|
|
2500
|
|
|
łącznie
|
15000
|
8000
|
|
8000
|
7000
|
990
|
510
|
|
5500
|
|
|
Planowanie zadania:
wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
Harmonogram
realizacji *) |
|
.
.
|
|
|
P
|
K
|
R
|
R
|
R
|
Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
14490
|
.
|
.
|
.
|
Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
1500
|
3700
|
7490
|
14490
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
Planowany
termin zakończenia zadania
|
IV
kwartał 2003 r.
|
Monitoring zadania:
|
EFEKTY
RZECZOWE
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
długość nowego odcinka obwodnicy śródmiejskiej (mb)
|
866,32 m
|
Dokumentacja
techniczna i kontraktowa, raporty wykonawcy, inżyniera nadzoru i
Zarządu Miasta bezpośrednio po zakończeniu inwestycji
|
IV kwartał 2003 r.
|
2.
|
długość
przebudowanej kanalizacji sanitarnej (m)
|
124
m
|
Dokumentacja
techniczna i kontraktowa, raporty wykonawcy, inżyniera nadzoru i
Zarządu Miasta bezpośrednio po zakończeniu inwestycji
|
IV kwartał 2003 r.
|
3.
|
długość
przebudowanej kanalizacji deszczowej (m)
|
1362 m
|
Dokumentacja
techniczna i kontraktowa, raporty wykonawcy, inżyniera nadzoru i
Zarządu Miasta bezpośrednio po zakończeniu inwestycji
|
IV
kwartał 2003 r.
|
Określenie
wskaźników rezultatu i oddziaływania oraz oczekiwanego przyrostu wartości
jest możliwe tylko po zakończeniu realizacji całego zadania w dłuższym
okresie czasu na podstawie analizy ex post., np.:
|
REZULTATY
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Wskaźnik
natężenia ruchu w obszarze przygranicznym i na trasie Krapkowice-
Opawa- Ostrawa, Gliwice- Opawa- Ostrawa, Opole- Racibórz- Rybnik
|
Zakładany
jest wzrost o 30% do 2006 r.
|
Raporty
GDDP oraz Zarządu Miasta
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
2.
|
Zwiększenie
liczby osób i pojazdów przekraczających granicę na przejściach Chałupki-Bohumin
i Pietraszyn-Sudice |
20-30%
|
Raporty
Straży Granicznej po 3 latach od zakończenia inwestycji
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
|
ODDZIAŁYWANIE*
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Wskaźnik
wypadkowości na zmodernizowanych odcinkach dróg
|
Zakładane jest zmniejszenie ilości wypadków o 20% do 2006 r.
|
raporty
Powiatowej Komendy Policji o liczbie wypadków
|
Dwa
lata po zakończeniu realizacji inwestycji
|
2. |
Liczba
nowych przedsiębiorstw na terenach inwestycyjnych udostępnionych w
wyniku realizacji inwestycji 2 lata po jej zakończeniu |
10-20%
|
urzędy
statystyczne, statystyki gmin
|
Dwa
lata po zakończeniu inwestycji
|
|