KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
D.4
|
2
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Modernizacja
drogi wojewódzkiej nr 916
(Racibórz - granica Państwa)
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
Przedmiotowy
odcinek drogi wojewódzkiej nr 916 położony jest w południowo-zachodniej
części Województwa Śląskiego i rozpoczyna się w miejscowości Racibórz.
na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 918, a kończy na granicy państwa
w miejscowości Pietraszyn. Omawiany odcinek drogi przebiega przez
teren trzech gmin: Racibórz, Pietrowice Wielkie i Krzanowice. Przy
trasie drogi położone są zabudowania przedmieścia Raciborza oraz miejscowości
Wojnowice i Samborowice.Przedmiotowa droga wojewódzka Nr 916 posiada
jezdnię asfaltobetonową szerokości 6.00 m z miejscowymi poszerzeniami
do 7,00 m. W początkowej części oraz na odcinkach przebiegających
przez miejscowość Samborowice droga posiada przekrój półuliczny, a
na pozostałej części przekrój drogowy. Odwodnienie jezdni odbywa się
przy pomocy rowów otwartych. W wielu miejscach rowy zostały zasypane
lub spłycone przez właścicieli przyległych posesji. Kanalizacja deszczowa
znajduje się tylko fragmentarycznie na długości zabudowań w Samborowicach.
Występują zróżnicowane warunki gruntowe w podłożu pod warstwami konstrukcyjnymi
nawierzchni. W większości przypadków w podłożu występują gliny pylaste
i piaszczyste w stanie twardoplastycznym oraz lokalnie plastycznym,
a także miejscowo pospółka gliniasta.
Podjęte zadanie obejmuje modernizację drogi wojewódzkiej nr 916 na
odcinku o długości 3120 m: wstawienie krawężników na odcinku długości
1728,5 m, chodników z kostki brukowej o pow. 2926,6 m2, modernizację
nawierzchni jezdni o pow. 19391 m2. |
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Ruch
tranzytowy w kierunku przejść granicznych w obrębie Euroregionu Silesia
napotyka na coraz większe bariery. Część z nich jest efektem złego
stanu dróg, co ogranicza ich przepustowość, zwiększając tym samym
czas podróży do i od granicy. W celu poprawy warunków ruchu tranzytowego
opracowany został kompleksowy projekt modernizacji dróg likwidujący
istniejące wąskie gardła sieci komunikacyjnej na terenie Euroregionu.
Celowi temu służy również deklaracja wsparcia tego przedsięwzięcia
złożona została w dniu 3.12.1999 r. przez władze gmin polskiej i czeskiej
części Euroregionu Silesia oraz starostę powiatu raciborskiego i starostę
powiatu głubczyckiego. Modernizacja dotyczy drogi I/46 Opawa - Sudice
i drogi nr 916 Pietraszyn-Racibórz. Zakładając, że jest to kontynuacja
już rozpoczętych prac nad modernizacją całego układu komunikacyjnego
w obrębie Euroregionu Silesia rozwiązany zostanie najbardziej uciążliwy
problem z przepustowością w kierunku dwóch przejść granicznych Pietraszyn-Sudice
i Chałupki-Bohumin. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
Urząd
Miasta Racibórz, ul. Batorego 6, 47-400 Racibórz
tel. + 48 32 4152803, fax. + 48 32 4154921 e-mail: wrozwoju@silesia.top.pl |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
Wybór
beneficjenta jest zdeterminowany przebiegiem drogi oraz jej podmiotem
zarządzającym.
Projekt programowany w ramach funduszu przedakcesyjnego PHARE CBC
2001 |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
Efektem
rzeczowym realizacji zaplanowanego zadania będzie zmodernizowanie
drogi wojewódzkiej nr 916 poprzez modernizację nawierzchni jezdni
oraz wstawienie krawężników i budowa chodników z kostki brukowej. |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
Realizacja
tego zadania spowoduje wzrost natężenia ruchu przy jednoczesnym wzroście
przepustowości w obszarze przygranicznym i na trasie Krapkowice -
Opawa- Ostrawa, Gliwice- Opawa- Ostrawa, Opole- Racibórz- Rybnik.
Modernizacja tej drogi spowoduje także poprawę bezpieczeństwa ruchu
drogowego poprzez zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Budowa
obwodnicy miasta Racibórz zwiększy transgraniczny ruch tranzytowy
przebiegający przez miasto, zwłaszcza na trasie Krapkowice- Opawa-
Ostrawa. Poprawi także dostępność do turystycznych atrakcji terenów
ziemi raciborsko-opawskiej. Rozwój ruchu transgranicznego przyczyni
się do ożywienia kontaktów gospodarczych pomiędzy Polską a Czechami.
|
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
W przypadku
działań o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych do kontraktu
zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Tabela finasowa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2002
|
310
|
|
|
|
310
|
|
310
|
|
|
|
|
po
2002
|
200
|
|
|
|
200
|
|
200
|
|
|
|
|
łącznie
|
510
|
|
|
|
510
|
|
510
|
|
|
|
|
Planowanie zadania:
wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
Harmonogram
realizacji *) |
|
.
.
|
|
|
P
|
K
|
K/R
|
R
|
R
|
Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
|
510
|
.
|
.
|
Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
|
200
|
310
|
510
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
Planowany
termin zakończenia zadania
|
IV
kwartał 2003 r.
|
Monitoring zadania:
|
EFEKTY
RZECZOWE
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
długość zmodernizowanej drogi wojewódzkiej nr 916 (mb)
|
Do końca IV kwartału 2003 r. zmodernizowany zostanie odcinek drogi
długości 3120 m
|
Dokumentacja
techniczna i kontraktowa, raporty wykonawcy, inżyniera nadzoru i
Zarządu Miasta bezpośrednio po zakończeniu inwestycji
|
IV kwartał 2003r.
|
Określenie
wskaźników rezultatu i oddziaływania oraz oczekiwanego przyrostu wartości
jest możliwe tylko po zakończeniu realizacji całego zadania w dłuższym
okresie czasu na podstawie analizy ex post., np.:
|
REZULTATY
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Wskaźnik
natężenia ruchu w obszarze przygranicznym i na trasie Krapkowice-
Opawa- Ostrawa, Gliwice- Opawa- Ostrawa, Opole- Racibórz- Rybnik
|
Zakładany
jest wzrost o 30%
|
Raporty
GDDP oraz Zarządu Miasta
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
2.
|
Ilość
osób i pojazdów przekraczających granicę na przejściu Chałupki-Bohumin
i Pietraszyn-Sudice |
Zwiększenie
o 20 - 30%
|
Raporty
Straży Granicznej
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
|
ODDZIAŁYWANIE*
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Wskaźnik
wypadkowości na zmodernizowanych odcinkach dróg
|
Zakładane jest zmniejszenie ilości wypadków o 20% do 2006 r.
|
raporty
Powiatowej Komendy Policji o liczbie wypadków
|
Dwa
lata po zakończeniu realizacji inwestycji
|
|