KONTRAKT WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE

KARTA ZADANIA

Symbol: karty działań
Numer kolejny karty zadania
D.5
1

ARKUSZ SZCZEGÓŁOWY

Nazwa działania:

Modernizacja drogi wojewódzkiej do przejścia granicznego Korbielów -Oravska Polhora

 

 

Symbol typu zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza


312

1. DANE OGÓLNE

Opis zadania :

Przedmiotem działania jest realizacja I etapu modernizacji drogi wojewódzkiej nr 945 Jeleśnia - Granica Państwa stanowiącej dojazd do polsko-słowackiego drogowego przejścia granicznego Korbielów w km 9+650 do 14+650 Przewiduje się wykonanie:
- wzmocnienie konstrukcji istniejącej jezdni - 5,0 km
- remont obiektów mostowych - 3 obiekty
- remont istniejących chodników - ok. 2km
- oczyszczenie i modernizacja przepustów, remont przydrożnych rowów - dla Etapu I ok. 3km
- budowa urządzeń ochrony środowiska (piaskowniki, separatory) - 1 obiekt
W latach 2004 - 2007 przewiduje się realizację II etapu Projektu tj. modernizację drogi wojewódzkiej nr 945 Jeleśnia -Granica Państwa w km 0+000 do 9+650 tj. na trasie od Jeleśni do Krzyżowej.

Uzasadnienie wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):

Międzynarodowa współpraca regionów jest jednym z najważniejszych czynników spójności społeczno-gospodarczej współczesnej Europy. Jedną z barier rozwojowych współpracy przygranicznej, jak również rozwoju regionów przygranicznych jest zły stan infrastruktury transportowej. Istniejąca sieć dróg nie zapewnia właściwej jakości obsługi przewozów.Istnieje potrzeba modernizacji infrastruktury transportowej przejść granicznych, w tym dróg dojazdowych do przejść.

Beneficjent: nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem przedmiotu zadania]

Beneficjentem jest Zarząd Województwa Śląskiego reprezentowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, tel. 2028801. Ponadto w realizację zadania zaangażowane będą Powiat Żywiecki oraz Gmina Jeleśnia.

Uzasadnienie wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):

Modernizacja dróg wojewódzkich jest ustawowym zadaniem zarządcy drogi, którym jest Zarząd Województwa.

Efekty uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość dróg, liczba firm itd.)
Zakończenie zaplanowanego działania doprowadzi do zmodernizowania odcinka drogi wojewódzkiej w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją. Efektem przeprowadzonej modernizacji będzie wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni, wyremontowanie obiektów mostowych i chodników oraz przepustów. Działanie to umożliwi także budowę urządzeń ochrony środowiska.

Rezultaty uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub sprawności działania itd.)
Realizacja działania wpłynie na skrócenie czasu przejazdu z Jeleśni do granicy. Modernizacja tej drogi spowoduje także poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. Działanie to przyczyni się także do zwiększenia dostępności przejścia granicznego dla ruchu odbywającego się między Polską a Słowacją.

Oddziaływanie na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)

Modernizacja drogi wojewódzkiej do przejścia granicznego Korbielów -Oravska Polhora.wpłynie na zwiększenie atrakcyjności i dostępności komunikacyjnej i turystycznej regionu.Będzie także miała wpływ na zwiększenie ruchu granicznego, co spowoduje w dłuższym okresie czasu zwiększenie obrotów firm zlokalizowanych na tym terenie oraz kreację wspólnych inicjatyw polsko - słowackich.

2. PARAMETRY TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)

Tabela finasowa

okres

Źródła finansowania Działania

łącznie

udział Wspóln.Europejskiej

udział publicznych środków krajowych

sektror prywatny

Phare CBC

Phare ESC

łącznie

łącznie

budż. państwa

budż. wojew.

budż. powiat.*

budż. gmin.*

inne np. fund.cel.

do 2001
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2001
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2002
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
po 2002
13000
6570
 
6570
6430
990
4340
700
400
 
 
łącznie
13000
6570
 
6570
6430
990
4340
700
400
 
 

Planowanie zadania:
wg kwartałów
I/2001
II/01
III/01
IV/01
I/2002
II/02
III/02
IV/02
po 2002
Harmonogram realizacji *)
 
. .
 
 
.
.
P
P
P/K/R
Harmonogram kontraktowania**)
.
.
.
.
.
.
.
.
13000
Harmonogram wydatkowania**)
.
.
.
.
.
.
.
.
13000
*) wypełnić: P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa, zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)

 

Planowany termin zakończenia zadania

IV Kw. 2005 r.

 

Monitoring zadania:

L.p.

EFEKTY RZECZOWE
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników

oczekiwany przyrost wartości

źródło danych

planowany termin osiągnięcia

1.

Długość jezdni o wzmocnionej nawierzchni
5,0 km
Dane od beneficjenta
IV Kw. 2005 r.
2.
Ilość wyremontowanych obiektów mostowych
3 szt.
Dane od beneficjenta
IV Kw. 2005 r.
3.
Długość wyremontowanych chodników
2 km
Dane od beneficjenta
IV Kw. 2005 r.
4.
Ilość zmodernizowanych przepustów
4 szt.
Dane od beneficjenta
IV Kw. 2005 r.
5.
Ilość zbudowanych urządzeń ochrony środowiska
1 szt.
Dane od beneficjenta
IV Kw. 2005 r.

Określenie wskaźników rezultatu i oddziaływania oraz oczekiwanego przyrostu wartości jest możliwe tylko po zakończeniu realizacji całego zadania w dłuższym okresie czasu na podstawie analizy ex post., np.:

L.p.

REZULTATY
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników

oczekiwany przyrost wartości

źródło danych

Planowany termin osiągnięcia

1.

Skrócenie czasu przejazdu na zmodernizowanej drodze
20 min
Dane beneficjenta
Rok po zakończeniu realizacji zadania
2.
Zwiększenie liczby samochodów korzystających ze zmodernizowanej drogi
10-20%
Raport Straży Granicznej
Rok po zakończeniu realizacji zadania

L.p.

ODDZIAŁYWANIE*
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników

oczekiwany przyrost wartości

źródło danych

Planowany termin osiągnięcia

1.

Zmniejszona ilość kolizji drogowych na zmodernizowanej drodze
o 10%
Policyjne statystyki wypadków
Rok po zakończeniu realizacji zadania