KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
D.5
|
1
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Modernizacja
drogi wojewódzkiej do przejścia granicznego Korbielów -Oravska
Polhora
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
Przedmiotem
działania jest realizacja I etapu modernizacji drogi wojewódzkiej
nr 945 Jeleśnia - Granica Państwa stanowiącej dojazd do polsko-słowackiego
drogowego przejścia granicznego Korbielów w km 9+650 do 14+650 Przewiduje
się wykonanie:
- wzmocnienie konstrukcji istniejącej jezdni - 5,0 km
- remont obiektów mostowych - 3 obiekty
- remont istniejących chodników - ok. 2km
- oczyszczenie i modernizacja przepustów, remont przydrożnych rowów
- dla Etapu I ok. 3km
- budowa urządzeń ochrony środowiska (piaskowniki, separatory) - 1
obiekt
W latach 2004 - 2007 przewiduje się realizację II etapu Projektu tj.
modernizację drogi wojewódzkiej nr 945 Jeleśnia -Granica Państwa w
km 0+000 do 9+650 tj. na trasie od Jeleśni do Krzyżowej. |
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Międzynarodowa
współpraca regionów jest jednym z najważniejszych czynników spójności
społeczno-gospodarczej współczesnej Europy. Jedną z barier rozwojowych
współpracy przygranicznej, jak również rozwoju regionów przygranicznych
jest zły stan infrastruktury transportowej. Istniejąca sieć dróg nie
zapewnia właściwej jakości obsługi przewozów.Istnieje potrzeba modernizacji
infrastruktury transportowej przejść granicznych, w tym dróg dojazdowych
do przejść. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
Beneficjentem
jest Zarząd Województwa Śląskiego reprezentowany przez Zarząd Dróg
Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, tel. 2028801. Ponadto
w realizację zadania zaangażowane będą Powiat Żywiecki oraz Gmina
Jeleśnia. |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
Modernizacja
dróg wojewódzkich jest ustawowym zadaniem zarządcy drogi, którym jest
Zarząd Województwa. |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
Zakończenie
zaplanowanego działania doprowadzi do zmodernizowania odcinka drogi
wojewódzkiej w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją. Efektem
przeprowadzonej modernizacji będzie wzmocnienie istniejącej konstrukcji
nawierzchni jezdni, wyremontowanie obiektów mostowych i chodników
oraz przepustów. Działanie to umożliwi także budowę urządzeń ochrony
środowiska. |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
Realizacja
działania wpłynie na skrócenie czasu przejazdu z Jeleśni do granicy.
Modernizacja tej drogi spowoduje także poprawę bezpieczeństwa ruchu
drogowego poprzez zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. Działanie
to przyczyni się także do zwiększenia dostępności przejścia granicznego
dla ruchu odbywającego się między Polską a Słowacją. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
Modernizacja
drogi wojewódzkiej do przejścia granicznego Korbielów -Oravska Polhora.wpłynie
na zwiększenie atrakcyjności i dostępności komunikacyjnej i turystycznej
regionu.Będzie także miała wpływ na zwiększenie ruchu granicznego,
co spowoduje w dłuższym okresie czasu zwiększenie obrotów firm zlokalizowanych
na tym terenie oraz kreację wspólnych inicjatyw polsko - słowackich. |
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
Tabela finasowa
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2002
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
po
2002
|
13000
|
6570
|
|
6570
|
6430
|
990
|
4340
|
700
|
400
|
|
|
łącznie
|
13000
|
6570
|
|
6570
|
6430
|
990
|
4340
|
700
|
400
|
|
|
Planowanie zadania:
wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
Harmonogram
realizacji *) |
|
.
.
|
|
|
.
|
.
|
P
|
P
|
P/K/R
|
Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
13000
|
Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
13000
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
Planowany
termin zakończenia zadania
|
IV
Kw. 2005 r.
|
Monitoring zadania:
|
EFEKTY
RZECZOWE
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
Długość jezdni o wzmocnionej nawierzchni
|
5,0 km
|
Dane
od beneficjenta
|
IV Kw. 2005 r.
|
2.
|
Ilość
wyremontowanych obiektów mostowych
|
3
szt.
|
Dane
od beneficjenta
|
IV Kw. 2005 r.
|
3.
|
Długość
wyremontowanych chodników
|
2 km
|
Dane
od beneficjenta
|
IV
Kw. 2005 r.
|
4.
|
Ilość
zmodernizowanych przepustów |
4
szt.
|
Dane
od beneficjenta |
IV
Kw. 2005 r.
|
5.
|
Ilość
zbudowanych urządzeń ochrony środowiska |
1
szt.
|
Dane
od beneficjenta |
IV
Kw. 2005 r.
|
Określenie
wskaźników rezultatu i oddziaływania oraz oczekiwanego przyrostu wartości
jest możliwe tylko po zakończeniu realizacji całego zadania w dłuższym
okresie czasu na podstawie analizy ex post., np.:
|
REZULTATY
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Skrócenie
czasu przejazdu na zmodernizowanej drodze
|
20
min
|
Dane
beneficjenta
|
Rok
po zakończeniu realizacji zadania
|
2.
|
Zwiększenie
liczby samochodów korzystających ze zmodernizowanej drogi |
10-20%
|
Raport
Straży Granicznej
|
Rok
po zakończeniu realizacji zadania
|
|
ODDZIAŁYWANIE*
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
Zmniejszona
ilość kolizji drogowych na zmodernizowanej drodze
|
o 10%
|
Policyjne
statystyki wypadków
|
Rok
po zakończeniu realizacji zadania
|
|