Załącznik
3 cz.1
Priorytety i działania (zadania) realizowane w ramach Kontraktu
§ 1 Wyszczególnienie
priorytetów Kontraktu
Spośród sześciu
priorytetów Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000-2015
i Programu Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata 2001-2002,
do Wniosku o wsparcie ze środków z budżetu państwa wybrano cztery,
uznając że ich osiągnięcie i realizacja w najlepszy sposób przyczyni się
do rozwoju regionu:
1. wzrost
wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych do zmian
społecznych i gospodarczych (A),
2. umacnianie solidarności i więzi międzyludzkich, poprawa stanu zdrowia
oraz bezpieczeństwa socjalnego i publicznego mieszkańców (B),
3. rozbudowa oraz unowocześnienie systemu transportowego i komunikacyjnego
(D),
4. wzrost innowacyjności i konkurencyjności gospodarki, w tym małych i
średnich przedsiębiorstw (E).
|
Nazwa
priorytetu Kontraktu
|
Nazwa
korespondującego priorytetu Programu Wsparcia
|
%
środków przeznaczonych na wsparcie działań zawartych w Kontrakcie
|
1. |
Wzrost
wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych
do zmian społecznych i gospodarczych (A) |
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów
|
|
|
2. |
Umacnianie
solidarności i więzi międzyludzkich, poprawa stanu zdrowia oraz bezpieczeństwa
socjalnego i publicznego mieszkańców (B) |
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów
|
|
Restrukturyzacja
bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej dywersyfikacji
|
3. |
Rozbudowa
oraz unowocześnienie systemu transportowego i komunikacyjnego (D) |
Restrukturyzacja
bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej dywersyfikacji
|
|
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów
|
4. |
Wzrost
innowacyjności i konkurencyjności gospodarki, w tym małych i średnich
przedsiębiorstw (E) |
Restrukturyzacja
bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej dywersyfikacji
|
|
§ 2 Opis
i uzasadnienie wyboru priorytetów
PRIORYTET A:
WZROST WYKSZTAŁCENIA MIESZKAŃCÓW ORAZ ROZWÓJ ICH ZDOLNOŚCI ADAPTACYJNYCH
DO ZMIAN SPOŁECZNYCH I GOSPODARCZYCH
W ramach
tego priorytetu realizowane będą następuje typy przedsięwzięć (cele):
-rozbudowa szkół i uczelni wyższych,
-modernizacja i remonty obiektów instytucji kultury,
-wsparcie kształcenia ustawicznego i dokształcania zawodowego.
Rozwój zasobów
ludzkich oraz zwiększenie zdolności dostosowania się do zmian,
a także ich mobilność będą miały znaczny wpływ na powodzenie procesów
rozwoju regionu. Rozwój ten zależny jest od jakości i poziomu wykształcenia
mieszkańców.
Przekształcenie
Województwa Śląskiego w silny region europejski nie będzie możliwe bez
zmian w poziomie i strukturze wykształcenia mieszkańców. Wymaga to rozwoju
szkolnictwa i wsparcia działań mających na celu odnowienie bazy placówek
edukacyjnych wszystkich poziomów nauczania oraz usprawnienia funkcjonowania
regionalnego systemu kształcenia ustawicznego i doskonalenia zawodowego.
Rozwój zdolności adaptacyjnych mieszkańców do zmian społecznych i gospodarczych
wymaga kształcenia ustawicznego, umożliwiającego podnoszenie posiadanych
kwalifikacji oraz reorientację zawodową mieszkańców.
Podniesienie
poziomu wykształcenia mieszkańców regionu będzie w przyszłości decydowało
o rozwoju i modernizacji gospodarki, w tym w szczególności małych i średnich
przedsiębiorstw, ponieważ mieszkańcy będą aktywnie tworzyli sobie miejsca
pracy i rozwijali własną działalność gospodarczą, a nie będą tylko "siłą
roboczą" szukającą i wynajmującą się do pracy.
Działania
w tym zakresie w wyraźny sposób przyczynią się do ograniczenia negatywnych
społecznych skutków restrukturyzacji gospodarki województwa.
Wzrost wykształcenia mieszkańców będzie także czynnikiem mającym wpływ
na poziom świadomości ekologicznej oraz zagrożeń związanych z degradacją
środowiska przyrodniczego.
Wzrost wykształcenia
mieszkańców, poprawa struktury wykształcenia, a także lepsze dostosowanie
systemu kształcenia do potrzeb powinny w wyraźny sposób ograniczyć zjawisko
bezrobocia wśród osób młodych (do 24 roku życia), którzy w 1999 roku stanowili
32,2% wszystkich zarejestrowanych bezrobotnych.
Wysoko wykwalifikowani i mobilni pracownicy będą tworzyli także zaplecze
infrastruktury otoczenia biznesu i rozwoju gospodarczego.
Z rozwojem
zasobów ludzkich nierozerwalnie związany jest rozwój kultury - szczególnie
wysokiej. Dlatego też zasadne jest podejmowanie działań zmierzających
do rozbudowy i modernizacji sieci instytucji kultury oraz wzmacniania
środowisk twórczych.
Realizacja
działań wynikających z tego priorytetu w decydujący sposób przyczyni się
do poprawy zatrudnialności oraz podniesienia jakości zasobów ludzkich
w regionie.
Do wskaźników
charakteryzujących ten priorytet zaliczyć można między innymi:
- liczbę wspartych placówek szkolnych szczebla podstawowego, gimnazjalnego
i średniego,
- liczbę wykończonych sal wykładowych oraz ich powierzchnię i kubaturę,
- powierzchnię i kubaturę biblioteki,
- powierzchnię i kubaturę akademika i hotelu asystenckiego,
- liczbę sprzętu komputerowego i audiowizualnego,
- liczbę miejsc parkingowych,
- liczbę przeszkolonych pracowników i menadżerów firm usługowych,
- liczbę osób zagrożonych bezrobociem, która uzyska przeszkolenie i doradztwo
w dziedzinie zatrudnienia w sektorze usług,
- liczbę przeszkolonych pracowników samorządowych,
- liczbę powstałych lokalnych paktów zatrudnienia,
- powierzchnię elewacji pałacu poddaną renowacji,
- powierzchnię i kubaturę ośrodka widowiskowo-dydaktycznego,
- powierzchnię i kubaturę pensjonatu z salą konferencyjną,
- powierzchnię sali baletowej i reprezentacyjnej opery.
Wartości
wskaźników są określone w w § 5 punkcie "e" w każdym działaniu
w niniejszym załączniku.
PRIORYTET B:
UMACNIANIE SOLIDARNOŚCI I WIĘZI MIĘDZYLUDZKICH, POPRAWA STANU ZDROWIA
ORAZ BEZPIECZEŃSTWA SOCJALNEGO I PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW
W ramach
tego priorytetu realizowane będą następuje typy przedsięwzięć (cele):
-inwestycje w zakresie ochrony zdrowia,
-wspieranie sportu i rekreacji.
Procesom
restrukturyzacji i przemian gospodarczych towarzyszy wiele negatywnych
zjawisk społecznych, wśród których należy wymienić: wzrost bezrobocia,
ubożenie części społeczeństwa, nasilenie patologii społecznych, a także
pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców.
W ramach
realizacji programu rozwoju regionalnego niezbędne będzie więc podjęcie
działań mających na celu przeciwdziałanie tego typu zjawiskom, które stwarzają
zagrożenie marginalizacją coraz większej liczby mieszkańców.
W Województwie Śląskim długość trwania życia zarówno mężczyzn jak i kobiet
jest niższa od średniej krajowej. Wyższa niż w innych częściach kraju
jest zachorowalność na niektóre typy schorzeń, w tym choroby zawodowe.
W najbliższych
dwóch latach ważnym zadaniem będzie również podejmowanie działań związanych
z opieką i rehabilitacją osób niepełnosprawnych.
Wspieranie działań mających na celu poprawę stanu zdrowia mieszkańców
jest jednym z elementów rozwoju zasobów ludzkich. Poprawa stanu zdrowia
mieszkańców będzie czynnikiem wpływającym na wzrost zatrudnialności oraz
zmniejszenie liczby osób czasowo niezdolnych do pracy.
Poprawie stanu zdrowia mieszkańców regionu służyć będzie także polepszenie
jakości środowiska przyrodniczego. Budowa nowych obiektów ochrony zdrowia
oraz modernizacja urządzeń już istniejących instytucji pozwoli na ograniczenie
szkodliwego oddziaływania tego typu obiektów na środowisko naturalne.
Rozwijaniu
i upowszechnianiu aktywnych form spędzania wolnego czasu sprzyjać będzie
wsparcie rozwoju bazy sportowej. Celowi temu służyć będzie między innymi
kontynuacja przebudowy największego w regionie obiektu sportowego jakim
jest Stadion Śląski.
Uczestnictwo mieszkańców regionu zarówno w imprezach sportowych jak i
rozrywkowych, a także aktywne formy spędzania wolnego czasu przyczynią
się do rozwoju i umacniania więzi społecznych.
Rozwój bazy
sportowo - rekreacyjnej będzie niewątpliwie korzystnie wpływał na rozwój
MŚP np. na rozwój gastronomii, hotelarstwa, wypożyczalni sprzętu sportowego.
Tym samym działania podejmowane w tym zakresie będą mieć wpływ na dalszy
rozwój infrastruktury związanej z rozwojem gospodarczym przykładowo w
zakresie infrastruktury drogowej.
Do wskaźników
charakteryzujących ten priorytet zaliczyć można między innymi:
- liczbę zamontowanych krzesełek na stadionie
- powierzchnię oddanych pomieszczeń w budynku wielofunkcyjnym na stadionie,
- powierzchnię oddziałów szpitalnych oddanych do użytku,
- liczbę łóżek szpitalnych przekazanych do użytku,
- wartość wyposażenia szpitalnego oddanego do użytku,
- liczbę oddanych miejsc parkingowych przy szpitalach,
- stopień zaawansowania stanu surowego obiektów szpitalnych,
- powierzchnię i kubaturę uruchomionych kuchni szpitalnych.
Wartości wskaźników są określone w w § 5 punkcie "e" w każdym
działaniu w niniejszym załączniku.
PRIORYTET
D:
ROZBUDOWA ORAZ UNOWOCZEŚNIENIE SYSTEMU TRANSPORTOWEGO I KOMUNIKACYJNEGO
W ramach
tego priorytetu realizowane będą następuje typy przedsięwzięć (cele):
-modernizacja układu komunikacyjnego, budowa obwodnic miast oraz dróg
łączących z południową granicą Polski,
-rozbudowa urządzeń przesyłowych.
O atrakcyjności
i konkurencyjności regionu, oprócz poziomu rozwoju gospodarczego, decyduje
również istnienie nowoczesnego i sprawnie funkcjonującego systemu transportowego
i komunikacyjnego.
Województwo
Śląskie leży na skrzyżowaniu ważnych osi komunikacji zarówno krajowej
jak i europejskiej. Mimo istnienia dobrze rozwiniętej sieci transportowej,
system ten charakteryzuje się małą wydajnością, niskimi parametrami technicznymi
i niską jakością. Stworzenie złożonego systemu transportowego, który sprostał
by wysokim standardom i wykorzystywał wszystkie dostępne środki transportu,
będzie oparte na możliwościach i zaletach wynikających z położenia geograficznego
regionu.
Pomimo stosunkowo
bogatego układu drogowego regionu, wobec dużego wzrostu potoku ruchu samochodowego
i zmniejszanych wydatkach na rozbudowę i utrzymanie sieci drogowej, stan
dróg województwa jest w dużym stopniu niezadowalający.
Z tego względu ogromne znaczenie dla regionu ma rozwój sieci dróg zwłaszcza
o wysokich parametrach. Stworzenie sprawnie działającego układu drogowego
w regionie można będzie osiągnąć poprzez: budowę nowych odcinków dróg,
budowę obwodnic, modernizację i remonty istniejących dróg.
Niemniej ważna dla regionu jest modernizacja układów komunikacyjnych w
kierunku przejść granicznych, która przyczyni się zarówno do rozwoju gospodarczego
jak również usprawni ruch turystyczny.
Stworzenie
nowoczesnych systemów komunikacyjnych będzie czynnikiem podnoszącym atrakcyjność
regionu. Może wpłynąć również na ożywienie gospodarki regionu poprzez
wzrost kapitału zainwestowanego w województwie - zwłaszcza zagranicznego.
Rozbudowa i unowocześnienie systemu drogowego i komunikacyjnego w regionie
pozwoli na zmniejszenie natężenia ruchu drogowego w centrach miast poprzez
wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centra oraz przez zwiększenie roli
transportu publicznego. Ograniczy to w znaczny sposób emisję spalin do
powietrza oraz natężenie hałasu w miastach.
Wymogiem
nowoczesnej gospodarki jest rozbudowa i modernizacja sieci przesyłowych.
W najbliższych 2 latach działania w tym zakresie koncentrować się będą
na rozbudowie i unowocześnieniu systemu przesyłowego wody.
Podjęcie inwestycji związanych zarówno z unowocześnieniem systemu komunikacyjnego
jak i sieci przesyłowych przyczyni się do powstania nowych miejsc pracy.
Do wskaźników
charakteryzujących ten priorytet zaliczyć można między innymi:
- długość zbudowanych dróg, w tym obwodnic,
- liczbę zbudowanych obwodnic miast,
- długość zmodernizowanych dróg,
- ilość wybudowanych obiektów mostowych,
- ilość zmodernizowanych skrzyżowań,
- długość przebudowanej - w związku z budową drogi - kanalizacji sanitarnej
i deszczowej,
- długość zmodernizowanych linii tramwajowych,
- długość wyremontowanego torowiska tramwajowego,
- ilość zakupionych niskopodłogowych wozów tramwajowych,
- ilość wyremontowanych wozów tramwajowych,
- przekazanie do użytku linii ozonu i węgla aktywnego,
- kubaturę przekazanych do użytku filtrów węglowych,
- pojemność zbiornika wyrównania dobowego stanowiącego element systemu
dostarczania wody dla aglomeracji katowickiej.
Wartości wskaźników są określone w w § 5 punkcie "e" w każdym
działaniu w niniejszym załączniku.
PRIORYTET E:
WZROST INNOWACYJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARKI, W TYM MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW
W ramach
tego priorytetu realizowane będą następuje typy przedsięwzięć (cele):
-rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Dla stworzenia
nowoczesnej gospodarki mogącej sprawnie konkurować z gospodarkami innych
regionów niezbędnym stało się wsparcie wszelkich rozwiązań o charakterze
innowacyjnym zarówno w sektorze dużych przedsiębiorstw jak i małych oraz
średnich.
Warunkiem
tworzenia nowych miejsc pracy w regionie jest zwiększenie konkurencyjności
przedsiębiorstw. Dużego znaczenia nabiera sektor usług, który w największym
stopniu przyczynia się do wzrostu zatrudnienia oraz wspierania rozwoju
małych i średnich przedsiębiorstw.
Do głównych
sektorów dominujących nadal w strukturze gospodarczej regionu należą:
restrukturyzowany sektor węglowy, stalowy i koksowniczy. Z drugiej strony
region dysponuje wieloma atutami pozwalającymi na rozwój działalności
zaawansowanych technologicznie. Te atuty związane są z kulturą przemysłową,
kwalifikowanymi kadrami oraz zapleczem edukacyjnym i naukowo - badawczym
wyższych uczelni i instytutów naukowych. Dodatkowym atutem są międzynarodowe
kontakty środowisk akademickich i gospodarczych.
Ważne jest
wspieranie procesów innowacyjnych szczególnie w sektorze małych i średnich
przedsiębiorstw. W regionie obserwuje się proces powstawania licznych
małych przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie oraz rozwijania
innowacyjnych projektów w takich dziedzinach jak: informatyka, nanotechnologie,
kardiochirurgia, rewitalizacja środowiska.
Należy jednak
zauważyć, że sektor MŚP w znacznym stopniu posiada ograniczone zdolności
i umiejętności pozyskiwania i absorpcji nowych technologii. Dlatego też
wymaga on wsparcia poprzez stworzenie sieci instytucji wspierających transfer
i rozwój innowacji oraz nowych technologii. Podniesienie poziomu innowacyjności
gospodarki regionu będzie miało istotny wpływ na wzrost atrakcyjności
województwa dla potencjalnych inwestorów zarówno krajowych jak i zagranicznych.
Będzie miało także znaczenie dla przyspieszenia procesów restrukturyzacji.
Kreowanie
nowego wizerunku Województwa Śląskiego będzie związane z rozwojem małych
i średnich przedsiębiorstw oraz turystyki, w tym również na terenach wiejskich.
Małe i średnie przedsiębiorstwa powinny stać się bodźcem rozwoju infrastruktury
oraz sektorem tworzącym nowe miejsca pracy.
Intensywny
rozwój gospodarczy, w tym sektora małych i średnich przedsiębiorstw będzie
także stymulował rozwój infrastruktury technicznej i komunikacyjnej oraz
infrastruktury otoczenia biznesu.
Dalszy rozwój sektora MŚP oraz konieczność dostosowania do konkurencji
w Unii Europejskiej będzie związany z tworzeniem sieci instytucji doradczo-szkoleniowych.
Rozwój nowych
przedsiębiorstw oraz zastosowanie nowych technologii w już istniejących
przedsiębiorstwach w znacznym stopniu pozwoli na ograniczenie uciążliwości
prowadzonej działalności gospodarczej dla środowiska przyrodniczego.
Do wskaźników charakteryzujących ten priorytet zaliczyć można między innymi:
- powierzchnię nowych pomieszczeń, w tym biurowych dla przedsiębiorstw
sektora MŚP,
- powierzchnię wystawienniczą,
Wartości wskaźników są określone w w § 5 punkcie "e" w każdym
działaniu w niniejszym załączniku.
§ 3 Wyszczególnienie działań realizowanych w ramach priorytetu
W ramach
priorytetu wzrost wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności
adaptacyjnych do zmian społecznych i gospodarczych (A) realizowane będą
następujące działania:
o A.1 Wsparcie
szkół podstawowych,
o A.2 Wsparcie szkół podstawowych specjalnych,
o A.3 Wsparcie gimnazjów,
o A.4 Wsparcie liceów ogólnokształcących,
o A.5 Wsparcie liceów i techników zawodowych,
o A.6 Zakończenie budowy siedziby Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego
w Częstochowie,
o A.7 Adaptacja budynku do potrzeb Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej,
o A.8 Rozwój zasobów ludzkich (Phare 2001),
o A.9 Programy horyzontalne Phare 2001 wspierające rozwój zasobów ludzkich
oraz rozwój sektora MŚP,
o A.10 Remont i modernizacja pałacu w Koszęcinie ,
o A.11 Opera Śląska w Bytomiu - remont, modernizacja, rozbudowa.
W ramach
priorytetu umacnianie solidarności i więzi międzyludzkich, poprawa stanu
zdrowia oraz bezpieczeństwa socjalnego i publicznego mieszkańców (B) realizowane
będą następujące działania:
o B.1 Dokończenie
przebudowy Stadionu Śląskiego.
o B.2 Szpital Śląski w Cieszynie - modernizacja i rozbudowa - dział
zabiegowo - diagnostyczny,
o B.3 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Rybniku,
o B.4 Szpital Miejski w Raciborzu,
o B.5 Szpital Wojewódzki w Bielsku-Białej - dokończenie budowy,
o B.6 Budowa pawilonu onkologicznego przy Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym
w Częstochowie,
o B.7 Wojewódzki Szpital Neuropsychiatryczny w Lublińcu - budowa kuchni,
W ramach
priorytetu rozbudowa oraz unowocześnienie systemu transportowego i komunikacyjnego
(D) realizowane będą następujące działania:
o D.1 Rozwój
infrastruktury transportowej w ramach Phare 2001 - budowa obwodnicy
Ustronia,
o D.2 Modernizacja drogi Racibórz-Rybnik-Żory-Pszczyna, w tym w ramach
środków z Phare 2001- rozwój infrastruktury transportowej - budowa obwodnicy
Pszczyny,
o D.3 Kompleksowa przebudowa tramwajowej infrastruktury technicznej
w aglomeracji katowickiej,
o D.4 Modernizacja układu komunikacyjnego w kierunku przejść granicznych
Pietraszyn-Sudice i Chałupki - Bohumin (Phare CBC 2001),
o D.5 Modernizacja drogi wojewódzkiej do przejścia granicznego ze Słowacją
Korbielów - Oravska Polhora (Phare CBC 2002),
o D.6 Modernizacja linii ozonu i węgla aktywnego dla Zakładu Produkcji
i Uzdatniania Wody w Goczałkowicach,
o D.7 Wodociąg Dziećkowice - budowa 3-go ciągu technologicznego z rurociągami.
W ramach
priorytetu wzrost innowacyjności i konkurencyjności gospodarki, w tym
małych i średnich przedsiębiorstw (E) realizowane będą następujące działania:
o E.1 Modelowe
przekształcenie zdegradowanego terenu poprzemysłowego w strefę aktywności
gospodarczej dla MŚP (Phare 2001),
o E.2 Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie (Phare 2001),
o E.3 Programy horyzontalne w ramach Phare 2002.
§4 Finansowy
Wkład w realizację priorytetu z podziałem na działania (w tys. zł)
|
|
|
|
|
Jednostki
Samorządu Terytorialnego
|
|
|
A
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.1 |
|
|
|
|
|
|
|
A.2 |
|
|
|
|
|
|
|
A.3 |
|
|
|
|
|
|
|
A.4 |
|
|
|
|
|
|
|
A.5 |
|
|
|
|
|
|
|
A.6 |
|
|
|
|
|
|
|
A.7 |
|
|
|
|
|
|
|
A.8 |
|
|
|
|
|
|
|
A.9
|
|
|
|
|
|
|
|
A.10 |
|
|
|
|
|
|
|
A.11 |
|
|
|
|
|
|
B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B.1 |
|
|
|
|
|
|
|
B.2 |
|
|
|
|
|
|
|
B.3 |
|
|
|
|
|
|
|
B.4 |
|
|
|
|
|
|
|
B.5 |
|
|
|
|
|
|
|
B.6 |
|
|
|
|
|
|
|
B.7 |
|
|
|
|
|
|
D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D.1 |
|
|
|
|
|
|
|
D.2 |
|
|
|
|
|
|
|
D.3 |
|
|
|
|
|
|
|
D.4 |
|
|
|
|
|
|
|
D.5 |
|
|
|
|
|
|
|
D.6 |
|
|
|
|
|
|
|
D.7 |
|
|
|
|
|
|
E
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E.1 |
|
|
|
|
|
|
|
E.2 |
|
|
|
|
|
|
|
E.3 |
|
|
|
|
|
|
§ 5 Opis
działań (zadań)
A.1 Nazwa
działania:
Wsparcie szkół podstawowych
a) Cele:
Realizacja tego działania służyć będzie w głównej mierze poprawie stanu
zaplecza edukacyjnego i materialnego szkół podstawowych w regionie (np.
modernizacja kotłowni, instalacji, ocieplenie budynków).
Wsparcie szkół podstawowych będzie miało na celu także poprawę stanu
zaplecza socjalnego (budowa segmentu żywieniowego, socjalnego), rozbudowę
bazy sportowej szkół (sale gimnastyczne). Realizacja zaplanowanych inwestycji
służyć będzie również obniżeniu kosztów eksploatacyjnych szkół, zwiększeniu
dostępności i poprawie warunków przebywania uczniów w szkołach.
b) Opis
działania:
W wyniku realizacji tego działania poprawie ulegną warunki nauczania
w placówkach szkolnych. Efektem rzeczowym będzie między innymi budowa
i rozbudowa sal gimnastycznych, modernizacja kotłowni, remonty i rozbudowa
obiektów. W ramach tego działania będą realizowane zadania o symbolu
36, które są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
Do działań komplementarnych w stosunku do wsparcia szkół w Województwie
Śląskim należy zaliczyć inne inwestycje realizowane ze środków będących
w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów
inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Inwestycje te dotyczą
szkół gimnazjalnych, średnich oraz szkół specjalnych.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycje te są finansowane ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego.
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Zadania z tego działania będą realizowane na terenie gmin: Bojszowy,
Brenna, Buczkowice, Czernichów, Gaszowice, Gilowice, Kochanowice, Łodygowice,
Mykanów, Porąbka, Rajcza, Rydułtowy, Szczekociny, Szczyrk, Ślemień,
Wielowieś, Wilamowice, Zbrosławice, Żarnowiec.
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych |
19
placówek |
Podwyższenie
standardu bazy edukacyjnej szkół , poprawa bazy materialnej szkół
w regionie |
Wyrównanie
szans edukacyjnych młodzieży |
Uwaga:
rezultaty i oddziaływanie tego działania nie mają charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
Jedyną formą
monitoringu realizacji tego działania mogą być składane przez beneficjentów
oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o standardzie bazy edukacyjnej
szkół i o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych gminach.
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
kontynuacja |
IV
kw. 2001 |
2004 |
Uwaga:
dla poszczególnych szkół terminy są określone w dokumentacji Wojewody
Śląskiego
g)
Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001 |
2961 |
|
|
|
2961 |
2961 |
|
|
|
|
|
2002 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
po
2002 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
łącznie |
2961 |
|
|
|
2961 |
2961 |
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25; tel/fax (032) 255 58 25
i) Podmioty
uprawnione:
Urząd Gminy w Bojszowach; 43-220 Bojszowy ul. Gaikowa 35;
tel (032) 21891 83, fax (032) 218 93 66
Urząd Gminy w Brennej; 43-438 Brenna ul. Wyzwolenia 77;
tel (033) 853 62 22, fax (033) 853 63 70
Urząd Gminy w Buczkowicach; 43-374 Buczkowice nr 730;
tel/fax (033) 817 76 00
Urząd Gminy w Czernichowie, 34-311 Czernichów;
tel (033) 866 12 22, fax (033) 866 12 87
Urząd Gminy w Gaszowicach, 44-293 Gaszowice ul Rydułtowska 2;
tel (032)430 55 93, fax (032) 430 55 67
Urząd Gminy w Gilowicach, 34-322 Gilowice nr 800;
tel (033) 865 30 20, fax (033) 865 33 72
Urząd Gminy w Kochanowicach, 42-713 Kochanowice ul Wolności 5;
tel (034) 353 31 00, fax (034) 353 31 05
Urząd Gminy w Łodygowicach, 34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75;
tel.: (033) 631587, fax: (033) 631303.
Urząd Gminy w Mykanowie, 42-233 Mykanów ul Samorządowa 1;
tel (034) 328 80 19, fax (034) 328 80 23
Urząd Gminy w Porąbce, 35-313 Porąbka, ul Krakowska;
tel (033) 810 60 66, fax (033) 810 60 69
Urząd Gminy w Rajczy, 34-370 Rajcza ul Górska 1;
tel (033) 864 31 58; fax (033) 864 38 87
Urząd Miasta w Rydułtowach, 44-280 Rydułtowy ul Ofiar Terroru 36;
tel (032) 457 85 51, fax (032) 457 80 09
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach, 42-255 Szczekociny ul Senatorska
2; tel (034) 355 70 50, fax (034) 355 71 65 46 68
Urząd Miasta w Szczyrku, 42-370 Szczyrk ul Myśliwska 42;
tel (033) 817 86 61, fax (033) 817 87 63
Urząd Gminy w Ślemieniu, 43-323 Ślemień nr 430;
tel /fax (033) 865 40 98
Urząd Gminy w Wielowsi, 44-187 Wielowieś ul Główna 25;
tel (032) 233 60 23, fax (032) 233 60 70
Urząd Miasta i Gminy w Wilamowicach, 32-630 Wilamowice Rynek 1;
tel (033) 845 72 40, fax (033) 845 74 11
Urząd Gminy w Zbrosławicach, 42-674 Zbrosławice ul Oświęcimska 2;
tel (032) 233-70 12, fax (032) 233 71 00
Urząd Gminy w Żarnowcu, 42-439 Żarnowiec ul Krakowska 34;
tel (032) 6449 320, fax (032) 644 90 05
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego
na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu
terytorialnego.
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.2 Nazwa
działania:
Wsparcie szkół podstawowych specjalnych
a) Cele:
Realizacja tego działania ma na celu w głównej mierze poprawę stanu
zaplecza edukacyjnego i materialnego szkół podstawowych specjalnych.
Realizacja zaplanowanych inwestycji służyć będzie także obniżeniu kosztów
eksploatacyjnych szkół i poprawie warunków przebywania uczniów w tego
typu szkołach.
b) Opis
działania:
W wyniku wsparcia szkół podstawowych specjalnych poprawie ulegną warunki
nauczania w placówkach szkolnych tego typu. Efektem rzeczowym będzie
wykonanie remontów oraz rozbudowa tych placówek. Do najważniejszych
remontów zaliczyć należy wymianę pokrycia dachowego. W ramach tego działania
będą realizowane zadania o symbolu 36, które są zawarte w załączniku
5 do Programu Wsparcia.
Do działań komplementarnych w stosunku do wsparcia szkół podstawowych
specjalnych w Województwie Śląskim należy zaliczyć inne inwestycje ze
środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji
i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Inwestycje
te dotyczą szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz średnich.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycje te są finansowane ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego.
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Zadania z tego działania będą realizowane na terenie powiatu lublinieckiego.
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
|
Podwyższenie
standardu bazy edukacyjnej szkół, poprawa bazy materialnej szkół
w regionie
|
Wyrównanie
szans edukacyjnych młodzieży
|
Uwaga:
rezultaty i oddziaływanie tego działania nie mają charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o standardzie
bazy edukacyjnej szkół i o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych
gminach.
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
|
IV
kw. 2001
|
g)
Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25; tel/fax (032) 255 58 25
i) Podmioty
uprawnione:
Starostwo Powiatowe w Lublińcu
42-700 Lubliniec ul Paderewskiego 7; tel/fax (034) 353 16 72
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego
na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu
terytorialnego.
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.3
Nazwa działania:
Wsparcie gimnazjów
a) Cele:
Realizacja tego działania służyć będzie w głównej mierze zwiększeniu
dostępności do szkół (budowa nowych, rozbudowa i modernizacja istniejących
obiektów), poprawie stanu zaplecza edukacyjnego i socjalnego oraz obniżeniu
kosztów eksploatacyjnych szkół. Wsparcie gimnazjów będzie służyło także
poprawie kondycji zdrowotnej i fizycznej uczniów i zapewnieniu równego
startu dla młodzieży w różnych częściach województwa.
b) Opis
działania:
W wyniku realizacji tego działania poprawie ulegną warunki nauczania
w placówkach szkolnych, przede wszystkim w gminach wiejskich. W chwili
obecnej można stwierdzić, że efektem rzeczowym będzie m.in. budowa nowych
i rozbudowa istniejących sal gimnastycznych, remonty i rozbudowa oraz
budowa nowych obiektów. W ramach tego działania będą realizowane zadania
o symbolu 36, które są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
W ramach wsparcia szkół w Województwie Śląskim do działań komplementarnych
należy zaliczyć inne inwestycje ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego. Inwestycje te dotyczą także szkół podstawowych,
średnich oraz szkół specjalnych.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycje te są finansowane ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego.
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Zadania z tego działania będą realizowane na terenie gmin: Bestwina,
Goleszów, Istebna, Jejkowice, Kroczyce, Kruszyna, Lipie, Lipowa, Niegowa,
Opatów, Węgierska Górka, Wyry.
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
|
Podwyższenie
standardu bazy edukacyjnej szkół, poprawa bazy materialnej szkół
w regionie
|
Wyrównanie
szans edukacyjnych młodzieży
|
Uwaga:
rezultaty i oddziaływanie tego działania nie mają charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o standardzie
bazy edukacyjnej szkół i o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych
gminach.
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
|
2005
|
Uwaga:
dla poszczególnych szkół terminy są określone w dokumentacji Wojewody
Śląskiego
g)
Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice; ul. Jagiellońska 25; tel/fax (032) 255 58 25
i) Podmioty uprawnione:
Urząd Gminy w Bestwinie, 43-512 Bestwina ul Krakowska 111;
tel/fax (032) 215 71 84
Urząd Gminy w Goleszowie, 43-440 Goleszów, ul 1 Maja 5;
tel (033) 852 82 46, fax (033) 852 83 22
Urząd Gminy w Istebnej, 43-470 Istebna nr 1000; tel /fax (033) 855 65
00
Urząd Gminy w Jejkowicach, 44-290 Jejkowice ul Główna 26; tel (032)
430 20 02, fax (032) 430 28 80
Urząd Gminy w Kroczycach, 42-345 Kroczyce ul Batalionów Chłopskich 29;
tel (034) 315 21 51, fax (034) 315 21 50
Urząd Gminy w Kruszynie, 42-282 Kruszyna; tel (034) 320 20 03,
fax (034) 320 20 54
Urząd Gminy w Lipiu, 42-165 Lipie ul Lipie 21; tel/fax (034) 3188032,
Urząd Gminy w Lipowej, 34-324 Lipowa nr 708; tel/fax (033) 867 18 49
Urząd Gminy w Niegowej, 42-320 Niegowa ul Sobieskiego 148; tel/fax (034)
315 10 20 ,
Urząd Gminy w Opatowie, 42-152 Opatów ul T. Kościuszki 27; tel/fax (034)
319 60 33
Urząd Gminy w Węgierskiej Górce, 34-350 Węgierska Górka ul Zielona 43;
tel (033) 864 15 00, fax (033) 864 17 80
Urząd Gminy w Wyrach, 43-175 Wyry ul Dąbrowszczaków 133; tel (032) 218
72 88, fax (032) 218 70 76
j) Warunki realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego
na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu
terytorialnego.
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.4 Nazwa
działania:
Wsparcie liceów ogólnokształcących
a) Cele:
Celem tego działania jest zwiększenie dostępności do szkół oraz poprawa
stanu zaplecza edukacyjnego. Wsparcie szkół średnich będzie służyło
także poprawie kondycji zdrowotnej i fizycznej uczniów oraz zapewnieniu
równego startu dla młodzieży w różnych częściach województwa. Spowoduje
również obniżenie kosztów eksploatacyjnych szkół.
b) Opis
działania:
Realizacja działania wpłynie na upowszechnienie kształcenia na poziomie
średnim. Wsparcie szkół średnich przyczyni się do rozwoju społeczeństwa
informacyjnego. Stworzy również podstawy do dalszego kształcenia i podnoszenia
kwalifikacji. Efektem rzeczowym realizacji działania będzie m.in. doposażenie
pracowni specjalistycznych. W ramach tego działania będą realizowane
zadania o symbolu 36, które są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
Do działań komplementarnych w stosunku do wsparcia szkół w Województwie
Śląskim należy zaliczyć inne inwestycje ze środków będących w dyspozycji
Wojewody Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych
jednostek samorządu terytorialnego. Inwestycje te dotyczą szkół gimnazjalnych,
liceów i techników zawodowych oraz szkół specjalnych.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycje te są finansowane ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego.
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Zadania z tego działania będą realizowane na terenie powiatów: Bielsko-Biała,
Gliwice, Racibórz, Wodzisław Śląski, Zawiercie.
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
|
Podwyższenie
standardu bazy edukacyjnej szkół, poprawa bazy materialnej szkół
w regionie
|
Wyrównanie
szans edukacyjnych młodzieży
|
Uwaga:
rezultaty i oddziaływanie tego działania nie mają charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o standardzie
bazy edukacyjnej szkół i o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych
gminach.
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
|
2001
|
g) Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice; ul. Jagiellońska 25; tel/fax (032) 255 58 25
i)
Podmioty uprawnione:
Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała ul Bogusławskiego
24; tel (033) 813 62 26, fax (033) 813 62 00
Starostwo Powiatowe w Gliwicach, 44-100 Gliwice ul Zygmunta Starego
17; tel (032) 230 68 64, fax (032) 231 08 22
Starostwo Powiatowe w Raciborzu, 47-400 Racibórz ul Klasztorna 6; tel
(032) 415 48 15, fax (032) 415 87 36
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim, 44-300 Wodzisław Śląski
ul Bogumińska 2; tel/fax (032) 455 36 76
Starostwo Powiatowe w Zawierciu, 42-400 Zawiercie ul. Sienkiewicza 34;
tel (032) 672 13 05, fax (032) 672 19 71
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego
na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu
terytorialnego.
k) Sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości
podano narastająco):
A.5 Nazwa
działania:
Wsparcie liceów i techników zawodowych
a) Cele:
Celem działania będzie poprawa stanu zaplecza edukacyjnego i materialnego
szkół średnich w regionie. Wsparcie szkół średnich będzie miało na celu
także poprawę stanu zaplecza edukacyjnego. Realizacja zaplanowanych
inwestycji służyć będzie również obniżeniu kosztów eksploatacyjnych
szkół, zwiększeniu dostępności i poprawie warunków przebywania uczniów
w szkołach.
b) Opis
działania:
W chwili obecnej można stwierdzić, że efektem rzeczowym będzie m.in.
doposażenie pracowni specjalistycznych (np. komputerowych i językowych).
W ramach tego działania będą realizowane zadania o symbolu 36, które
są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
W ramach wsparcia liceów i techników zawodowych w Województwie Śląskim
do działań komplementarnych należy zaliczyć inne inwestycje realizowane
ze środków będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego na dofinansowanie
inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego.
Inwestycje te dotyczą także szkół podstawowych, gimnazjalnych, liceów
ogólnokształcących oraz szkół specjalnych.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycje te są finansowane ze środków będących w dyspozycji Wojewody
Śląskiego na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek
samorządu terytorialnego.
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Zadania z tego działania będą realizowane na terenie powiatów: Bielsko-Biała,
Cieszyn, Gliwice, Lubliniec, Mikołów, Wodzisław Śląski, Rybnik, Zawiercie.
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Liczba
wspartych placówek szkolnych
|
|
Podwyższenie
standardu bazy edukacyjnej szkół, poprawa bazy materialnej szkół
w regionie
|
Wyrównanie
szans edukacyjnych młodzieży
|
Uwaga:
rezultaty i oddziaływanie tego działania nie mają charakteru ilościowego
a jedynie jakościowy.
Jedyną formą monitoringu realizacji tego działania mogą być składane
przez beneficjentów oraz Śląskie Kuratorium Oświaty raporty o standardzie
bazy edukacyjnej szkół i o szansach edukacyjnych młodzieży we wspartych
gminach.
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
|
2003
|
Uwaga:
dla poszczególnych szkół terminy są określone w dokumentacji Wojewody
Śląskiego
g)
Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Śląskie Kuratorium Oświaty
40-032 Katowice; ul. Jagiellońska 25; tel/fax (032) 255 58 25
i) Podmioty
uprawnione:
Starostwo Powiatowe w Bielsku Białej, 43-300 Bielsko-Biała,
ul Bogusławskiego 24 tel.: (033) 813 62 26, fax: (033) 813 62 00.
Starostwo Powiatowe w Cieszynie, 43-400 Cieszyn
ul Bobrecka 29; tel (033) 851 04 44, fax (033) 852 57 39
Starostwo Powiatowe w Gliwicach, 44-100 Gliwice
ul Zygmunta Starego 17; tel (032) 230 68 64, fax (032) 231 08 22
Starostwo Powiatowe w Lublińcu, 42-700 Lubliniec
ul Paderewskiego 7; tel /fax (034) 353 16 72
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, 43-300 Mikołów
ul Karola Miarki 15; tel/fax (032) 226 35 51
Starostwo Powiatowe w Zawierciu, 42-400 Zawiercie
ul H. Sienkiewicza 34; tel (032) 672 11 91, fax (032) 672 19 71
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim, 44-300 Wodzisław Śląski
ul Bogumińska 2; tel/fax (032) 455 36 76
Urząd Miasta w Rybniku, 44-200 Rybnik
ul Chrobrego 2; tel (032) 4223011, fax (032) 4224124
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych będących w dyspozycji Wojewody Śląskiego
na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu
terytorialnego.
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.6 Nazwa
działania:
Zakończenie budowy siedziby Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Częstochowie
a) Cele:
Realizacja tego działania przyczyni się do poprawy zaplecza edukacyjnego
w Częstochowie oraz stworzy możliwości podnoszenia kwalifikacji nauczycieli
z regionu. Zakończenie prac związanych z tym działaniem służyć będzie
przeprofilowaniu i rozbudowie szkolnictwa średniego i wyższego oraz
w znacznym stopniu rozszerzy skalę i zasięg przekwalifikowań zawodowych.
W znacznym stopniu wpłynie również na rozszerzenie dokształcania zawodowego
zarówno osób pracujących zawodowo jak i studentów.
b) Opis
działania:
Inwestycja dotyczy obiektu dydaktyczno - czytelniczego, w części już
funkcjonującego ośrodka, przystosowanego do kształcenia pedagogów.
Zakończenie zaplanowanego działania wpłynie na poprawę zaplecza edukacyjnego
przez oddanie w użytkowanie: nowoczesnej biblioteki pedagogicznej oraz
sal wykładowych, w tym auli z wyposażeniem audio wideo na 150 miejsc.
Efektem rzeczowym będzie także oddanie do użytku segmentu łącznika.
W ramach Kontraktu przewidywane jest przekazanie do użytku biblioteki
i auli. Realizacja tego działania pozwoli na stworzenie w przyszłości
ośrodka akademickiego w Częstochowie. W ramach tego działania będą realizowane
zadania o symbolu 36, które są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Działanie jednozadaniowe
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Częstochowa
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Powierzchnia
(w m2) i kubatura łącznika (w m3)
|
|
Liczba
osób korzystających z biblioteki pedagogicznej (w ciągu roku)
|
Utworzenie
ośrodka akademickiego w oparciu o istniejącą bazę w ciągu dwóch
lat od zakończenia realizacji całej inwestycji
|
Liczba
wykończonych sal wykładowych w 2003
|
|
Liczba
osób przeszkolonych w tym nauczycieli (w okresie roku)
|
|
Powierzchnia
(w m2) i kubatura (w m3 ) sal wykładowych i auliw 2003
|
|
|
|
Powierzchnia
(w m2) i kubatura biblioteki (w m3)w 2002
|
|
|
|
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
|
2003
|
g)
Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Zarząd Województwa Śląskiego , 40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435; e-mail: marszal@silesia-region.pl
i) Podmioty
uprawnione:
Samorząd Województwa Śląskiego 40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435; e-mail: marszal@silesia-region.pl
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.7 Nazwa
działania:
Adaptacja budynku do potrzeb Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej
a) Cele:
Do celów jakie ma realizować działanie należy przede wszystkim zapewnienie
możliwości przygotowania kadry pedagogicznej dla zreformowanego szkolnictwa
(w związku z reformą oświaty) oraz poprawa stanu zaplecza edukacyjnego
regionu. Działanie to przyczyni się do rozbudowy zaplecza socjalnego
Kolegium i zapewnienia dostępności budynku dla osób niepełnosprawnych.
Ponadto Kolegium Nauczycielskie w przyszłości powinno stać się podstawą
utworzenia ośrodka akademickiego w Bielsku-Białej.
b) Opis
działania:
Realizacja adaptacji budynku mieszkalnego na potrzeby Kolegium Nauczycielskiego
została rozpoczęta w 1994r.
Zakończenie robót budowlanych i wykończeniowych pozwoli na uzyskanie
nowych miejsc noclegowych dla kadry nauczycielskiej w hotelu asystenckim
oraz otwarcie akademika dla studentów. Udostępnienie Kolegium studentom
niepełnosprawnym z całego regionu będzie możliwe poprzez zakup 2 platform
dla niepełnosprawnych. Efektem działania będzie również wyposażenie
pracowni komputerowej, auli i sali amfiteatralnej w sprzęt komputerowy,
audiowizualny i multimedialny. Realizacja działania stworzy ośrodek
doskonalenia kadr oświatowych, centrum konferencyjnego dla firm regionu
oraz ośrodek międzynarodowych kontaktów ludzi kultury i nauki, co jest
szczególne ważne dla procesu integracji międzyregionalnej. Ponadto Kolegium
Nauczycielskie powinno w przyszłości stać się podstawą utworzenia ośrodka
akademickiego w Bielsku-Białej. W ramach tego działania będą realizowane
zadania o symbolu 36, które są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Działanie jednozadaniowe
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Bielsko-Biała
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Powierzchnia
(w m2) oraz kubatura (w m 3 ) akademika
|
|
Liczba
studentów korzystających z rozbudowanej i zmodernizowanej infrastruktury
|
Utworzenie
ośrodka akademickiego w oparciu o istniejącą bazę w ciągu trzech
lat od zakończenia całej inwestycji
|
Powierzchnia
(w m2) oraz kubatura (w m 3 ) hotelu asystenckiego
|
|
Liczba
studentów niepełnosprawnych korzystających z rozbudowanej i zmodernizowanej
infrastruktury
|
|
Liczba
platform dla niepełnosprawnych w szt.
|
|
Liczba
kursów doskonalenia zawodowego dla nauczycieli
|
|
Liczba
sprzętu komputerowego i sprzętu audiowizualnego w szt.
|
|
Liczba
zorganizowanych konferencji i spotkań
|
|
Liczba
miejsc parkingowych
|
|
|
|
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
|
2001
|
g) Finansowy
wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Zarząd Województwa Śląskiego , 40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435; e-mail: marszal@silesia-region.pl
i) Podmioty
uprawnione:
Samorząd Województwa Śląskiego , 40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435; e-mail: marszal@silesia-region.pl
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.8 Nazwa
działania:
Rozwój zasobów ludzkich (Phare 2001)
a) Cele:
Wzmocnienie spójności społeczno-gospodarczej Województwa Śląskiego poprzez
działania na rzecz rozwoju potencjału ludzkiego.
b) Opis
działania:
Rozwój zasobów ludzkich będzie realizowany za pomocą następujących instrumentów:
· szkolenia dla osób zagrożonych bezrobociem w celu poprawy ich pozycji
konkurencyjnej i zatrudnialności na rynku pracy,
· szkolenia i doradztwo dla osób zagrożonych bezrobociem w celu wsparcia
rozwoju przedsiębiorczości poprzez tworzenia nowych firm,
· szkolenia i doradztwo dla firm (MŚP) w sektorze usług (w tym turystyce),
w celu podniesienia mobilności i umiejętności dostosowania się do potrzeb
rynku pracy oraz zwiększenia elastyczności małych i średnich przedsiębiorstw
w dostosowywaniu się do wymagań w powyższych sektorach,
· stworzenie Regionalnej Strategii Zatrudnienia i sześciu lokalnych
paktów zatrudnienia w celu poprawienia obiegu informacji i zwiększenia
elastyczności w kreowaniu alternatywnego podejścia do zwalczania bezrobocia
- tworzenie nowoczesnego i dynamicznego rynku pracy. Szkolenia dla urzędników
samorządów lokalnych w celu poprawienia umiejętności gromadzenia i wykorzystywania
informacji oraz zwiększenia możliwości samorządów odpowiedzialnych za
rozwój lokalny i politykę zatrudnienia.
W ramach tego działania będą realizowane zadania o symbolach: 23, 24,
414, które są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
· realizacja priorytetów Programu Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza
2001,
· zgodność z zasadami programu Phare,
· zagrożenie bezrobociem strukturalnym Województwa Śląskiego,
· gotowość do realizacji,
· komplementarność do istniejącej infrastruktury oraz innych działań,
· wspomaganie procesów restrukturyzacyjnych,
· zdolność do montażu finansowego - współfinansowania,
· ponadlokalny charakter działania,
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Teren całego województwa
e) Spodziewane
efekty realizacji działania:
|
|
|
Liczba
menadżerów z przedsiębiorstw usługowych (w tym turystycznych),
którzy skorzystali ze szkoleń i doradztwa
|
|
Liczba
zachowanych miejsc pracy w firmach z sektora usług, w tym turystycznych
|
Zwiększenie
możliwości zatrudnienia w grupach zagrożonych bezrobociem w sektorze
publicznym i restrukturyzowanych przemysłach, ze szczególnym uwzględnieniem
terenów wiejskich poprzez poprawę kwalifikacji u beneficjentów
w okresie 2 lat od zakończenia realizacji działania
|
Liczba
przeszkolonych pracowników firm usługowych, w tym turystycznych |
|
Liczba
osób nowozatrudnionych w sektorze usług |
Podniesienie
możliwości adaptacji i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
świadczących usługi dla firm oraz działających na rynku turystycznym
w okresie 2 lat od zakończenia realizacji działania |
Liczba
osób zagrożonych bezrobociem, która uzyska przeszkolenie i doradztwo
w dziedzinie zatrudnienia w sektorze usług, w tym turystyce |
|
Liczba
osób przeszkolonych, która znajdzie zatrudnienie w sektorze usług |
Zwiększenie
efektywności podmiotów działających na polu zatrudnienia oraz tworzenia
nowych miejsc pracy poprzez powstanie Regionalnej Strategii Zatrudnienie
i lokalnych paktów zatrudnienia w okresie 2 lat od zakończenia realizacji
działania |
Liczba
osób zagrożonych bezrobociem, która uzyska przeszkolenie i doradztwo
w celu tworzenia nowych firm w sektorze usług, w tym turystyce |
|
Liczba
osób przeszkolonych, która rozpocznie działalność gospodarczą w
sektorze usług |
Zwiększenie
efektywności podmiotów działających na polu zatrudnienia oraz tworzenia
nowych miejsc pracy poprzez powstanie regionalnej strategii zatrudnienie
i lokalnych paktów zatrudnienia w okresie 2 lat od zakończenia realizacji
działania |
Liczba
przeszkolonych pracowników samorządowych |
|
Liczba
powstałych ofert inwestycyjnych i pakietów usług (zestawu instrumentów
oferowanych przez partnerów lokalnych w celu ułatwienia procesu
inwestycji) dla inwestorów w 10 miastach |
|
Opracowanie
programu pomocy technicznej w celu stworzenia Regionalnej Strategii
Zatrudnienia |
|
Powstanie
Regionalnej Strategii Zatrudnienia |
|
Opracowanie
programu pomocy technicznej w celu stworzenia lokalnych paktów zatrudnienia |
|
Liczba
miast, na terenie których powstaną pakiety usług dla inwestorów
|
|
Liczba
powstałych lokalnych paktów zatrudnienia |
|
|
|
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji
|
Planowane
zakończenie realizacji
|
Planowane
zakończenie całej inwestycji
|
|
-
|
2004
|
g) Finansowy
wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Brak memorandum finansowego oraz systemu wdrażania Programu Phare 2001
Spójność Społeczna i Gospodarcza - nie są formalnie określone instytucje
zarządzające i monitorujące.
i) Podmioty
uprawnione:
Wojewódzki Urząd Pracy
40-024 Katowice ul Powstańców 41 a, e-mail: kawu@up.gov.pl
j) Warunki realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu oraz programu Phare
2001.
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
Uwaga:
nie jest możliwe obliczenie harmonogramu ze względu na fakt, iż na poziomie
fiszki projektowej do programu Phare 2001 harmonogram kontraktowania i
wydatkowania jest przewidziany dla całości działania bez podziału na zadania,
zostanie on sprecyzowany w momencie przygotowania specyfikacji przetargowej
w roku 2002.
A.8.1
Nazwa zadania:
Komponent 1 w ramach działania Rozwój zasobów ludzkich (Phare 2001)
a) Cele:
Wzmocnienie spójności społeczno-gospodarczej Województwa Śląskiego poprzez
działania na rzecz rozwoju potencjału ludzkiego.
b) Opis
zadania:
Szkolenia dla osób zagrożonych bezrobociem w celu poprawy ich pozycji
konkurencyjnej i zatrudnialności na rynku pracy.
Zadanie to jest zgodne z rodzajem zadań o symbolu 23 z załącznika 5
do Programu Wsparcia.
c) Kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Nie dotyczy
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Całe województwo
e)
Spodziewane efekty realizacji zadania:
|
|
|
Liczba
osób zagrożonych bezrobociem, która uzyska przeszkolenie i doradztwo
w dziedzinie zatrudnienia i samozatrudnienia w sektorze usług, w tym
turystyce |
|
Liczba
osób przeszkolonych, które zostały zatrudnione w sektorze usług |
Zwiększenie
możliwości zatrudnienia w grupach zagrożonych bezrobociem w sektorze
publicznym i restrukturyzowanych przemysłach, ze szczególnym uwzględnieniem
terenów wiejskich, po 2 latach po realizacji projektu |
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
|
-
|
|
g) Finansowy
wkład w realizację zadania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Brak memorandum finansowego oraz systemu wdrażania Programu Phare 2001
Spójność Społeczna i Gospodarcza - nie są formalnie określone instytucje
zarządzające i monitorujące.
i) Podmioty
uprawnione:
Wojewódzki Urząd Pracy
40-024 Katowice ul Powstańców 41 a, e-mail: kawu@up.gov.pl
j) Warunki
realizacji zadania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu oraz programu Phare
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na zadanie (wielkości podano narastająco):
Uwaga:
nie jest możliwe obliczenie harmonogramu ze względu na fakt, iż na poziomie
fiszki projektowej do programu Phare 2001 harmonogram kontraktowania
i wydatkowania jest przewidziany dla całości działania bez podziału
na zadania, zostanie on sprecyzowany w momencie przygotowania specyfikacji
przetargowej w roku 2002.
A.8.2 Nazwa zadania:
Komponent 2 w ramach działania Rozwój zasobów ludzkich (Phare 2001)
a) Cele:
Wzmocnienie spójności społeczno-gospodarczej Województwa Śląskiego poprzez
działania na rzecz rozwoju potencjału ludzkiego.
b) Opis
zadania:
Szkolenia i doradztwo dla osób zagrożonych bezrobociem w celu wsparcia
rozwoju przedsiębiorczości poprzez tworzenia nowych firm.
Zadanie to jest zgodne z rodzajem zadań o symbolu 23 z załącznika 5
do Programu Wsparcia.
c) Kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Nie dotyczy
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Całe województwo
e)
Spodziewane efekty realizacji zadania:
|
|
|
Liczba
osób zagrożonych bezrobociem, która uzyska przeszkolenie i doradztwo
w celu tworzenia nowych firm w sektorze usług, w tym turystyce |
|
Liczba
osób przeszkolonych, która rozpocznie działalność gospodarczą w sektorze
usług |
Zwiększenie
efektywności podmiotów działających na polu zatrudnienia oraz tworzenia
nowych miejsc pracy poprzez powstanie regionalnej strategii zatrudnienie
i lokalnych paktów zatrudnienia w okresie 2 lat od zakończenia realizacji
działania |
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
|
-
|
|
g) Finansowy
wkład w realizację zadania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Brak memorandum finansowego oraz systemu wdrażania Programu Phare 2001
Spójność Społeczna i Gospodarcza - nie są formalnie określone instytucje
zarządzające i monitorujące.
i) Podmioty
uprawnione:
Wojewódzki Urząd Pracy
40-024 Katowice ul Powstańców 41 a, e-mail: kawu@up.gov.pl
j) Warunki
realizacji zadania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu oraz programu Phare
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na zadanie (wielkości podano narastająco):
Uwaga:
nie jest możliwe obliczenie harmonogramu ze względu na fakt, iż na poziomie
fiszki projektowej do programu Phare 2001 harmonogram kontraktowania i
wydatkowania jest przewidziany dla całości działania bez podziału na zadania,
zostanie on sprecyzowany w momencie przygotowania specyfikacji przetargowej
w roku 2002.
A.8.3 Nazwa zadania:
Komponent 3 w ramach działania Rozwój zasobów ludzkich (Phare 2001)
a) Cele:
Wzmocnienie spójności społeczno-gospodarczej Województwa Śląskiego poprzez
działania na rzecz rozwoju potencjału ludzkiego.
b) Opis
zadania:
Szkolenia i doradztwo dla firm (MŚP) w sektorze usług (w tym turystyce),
w celu podniesienia mobilności i umiejętności dostosowania się do potrzeb
rynku pracy oraz zwiększenia elastyczności małych i średnich przedsiębiorstw
w dostosowywaniu się do wymagań w powyższych sektorach. Zadanie to jest
zgodne z rodzajem zadań o symbolu 24 z załącznika 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Nie dotyczy
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Całe województwo
e)
Spodziewane efekty realizacji zadania:
|
|
|
Liczba
menadżerów z przedsiębiorstw usługowych w tym turystycznych, którzy
skorzystali ze szkoleń i doradztwa |
|
Liczba
zachowanych miejsc pracy w firmach z sektora usług, w tym turystycznych |
Podniesienie
możliwości adaptacji i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
świadczących usługi dla firm oraz działających na rynku turystycznym
po 2 latach po zakończeniu projektu |
Liczba
przeszkolonych pracowników firm usługowych (w tym turystycznych) |
500
osób
|
|
|
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
|
-
|
|
g) Finansowy
wkład w realizację zadania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Brak memorandum finansowego oraz systemu wdrażania Programu Phare 2001
Spójność Społeczna i Gospodarcza - nie są formalnie określone instytucje
zarządzające i monitorujące.
i) Podmioty
uprawnione:
Wojewódzki Urząd Pracy
40-024 Katowice ul Powstańców 41 a, e-mail: kawu@up.gov.pl
j) Warunki
realizacji zadania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu oraz programu Phare
k)
Sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie (wielkości
podano narastająco):
Uwaga:
nie jest możliwe obliczenie harmonogramu ze względu na fakt iż na poziomie
fiszki projektowej do programu Phare 2001 harmonogram kontraktowania i
wydatkowania jest przewidziany dla całości działania bez podziału na zadania,
zostanie on sprecyzowany w momencie przygotowania specyfikacji przetargowej
w roku 2002.
A.8.4 Nazwa zadania:
Komponent 4 w ramach działania Rozwój zasobów ludzkich Phare 2001
a) Cele:
Wzmocnienie spójności społeczno-gospodarczej Województwa Śląskiego poprzez
działania na rzecz rozwoju potencjału ludzkiego.
b) Opis
zadania:
Stworzenie Regionalnej Strategii Zatrudnienia (wieloletniego dokumentu
strategicznego wytyczającego kierunki działań Zarządu Województwa Śląskiego
na rzecz rynku pracy) i sześciu lokalnych paktów zatrudnienia (nowoczesnych
form współpracy między lokalnymi partnerami na rzecz zatrudnienia według
wspólnie opracowanych celów i działań) w celu poprawienia obiegu informacji
i zwiększenia elastyczności w kreowaniu alternatywnego podejścia do
zwalczania bezrobocia - tworzenie nowoczesnego i dynamicznego rynku
pracy.
Szkolenia dla urzędników samorządów lokalnych w celu poprawienia umiejętności
gromadzenia i wykorzystywania informacji oraz zwiększenia możliwości
samorządów odpowiedzialnych za rozwój lokalny i politykę zatrudnienia.
Zadanie to jest zgodne z rodzajem zadań o symbolu 414 z załącznika 5
do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Nie dotyczy
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Całe województwo
e)
Spodziewane efekty realizacji zadania:
|
|
|
Program
pomocy technicznej w celu tworzenia Regionalnej Strategii Zatrudnienia |
|
Powstanie
Regionalnej Strategii Zatrudnienia |
Zwiększenie
efektywności podmiotów działających na polu zatrudnienia oraz tworzenia
nowych miejsc pracy, poprzez rozwój regionalnej strategii zatrudnienia
i lokalnych paktów zatrudnienia w okresie 2 lat po zakończeniu działania |
Program
pomocy technicznej w celu tworzenia lokalnych paktów zatrudnienia |
1
szt. |
|
|
Liczba
powstałych lokalnych paktów zatrudnienia |
6
szt. |
|
|
Liczba
przeszkolonych pracowników samorządowych |
200
osób |
Liczba
osób przeszkolonych, która rozpocznie działalność gospodarczą w sektorze
usług |
|
|
|
Liczba
powstałych ofert inwestycyjnych |
|
|
|
Liczba
miast, na terenie których powstaną pakiety usług dla inwestorów |
|
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
|
-
|
|
g) Finansowy
wkład w realizację zadania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Brak memorandum finansowego oraz systemu wdrażania Programu Phare 2001
Spójność Społeczna i Gospodarcza - nie są formalnie określone instytucje
zarządzające i monitorujące
i) Podmioty
uprawnione:
Wojewódzki Urząd Pracy
40-024 Katowice ul Powstańców 41 a, e-mail: kawu@up.gov.pl
j) Warunki
realizacji zadania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu oraz programu Phare
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na zadania (wielkości podano narastająco):
Uwaga:
nie jest możliwe obliczenie harmonogramu ze względu na fakt, iż na poziomie
fiszki projektowej do programu Phare 2001 harmonogram kontraktowania i
wydatkowania jest przewidziany dla całości działania bez podziału na zadania,
zostanie on sprecyzowany w momencie przygotowania specyfikacji przetargowej
w roku 2002.
A.9 Nazwa działania:
Programy horyzontalne Phare 2001 wspierające rozwój zasobów ludzkich oraz
rozwój sektora MŚP
a) Cele:
Nie można określić
b) Opis
działania:
Działanie jest w trakcie negocjacji z Komisją Europejską. Pilotowane
jest przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Budownictwa, Ministerstwo
Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Gospodarki.
Nie jest znany zakres rzeczowy i finansowy działań w rozbiciu na regiony.
Projekt będzie wdrażany z poziomu ministerstw.
Nie jest możliwe określenie rodzaju zadań realizowanych w ramach działania
i podanie symbolu wynikającego z załącznika 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Nie można określić
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Nie można określić
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
|
g) Finansowy
wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwaga:
Kwoty wydatkowania podano szacunkowo na podstawie fiszki MRRiB
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Nie można określić
i) Podmioty
uprawnione:
Nie można określić
j) Warunki
realizacji działania:
Podpisanie memorandum finansowego, uruchomienie środków finansowych
w ramach programu Phare i w ramach Kontraktu
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.10
Nazwa działania:
Remont i modernizacja pałacu w Koszęcinie
a) Cele:
Celem działania jest stworzenie "Śląskiego Centrum Edukacji Regionalnej",
które ułatwi rozwój tożsamości regionalnej, wzmocni świadomość kulturową
mieszkańców Województwa Śląskiego oraz przyczyni się do zwiększenia
obsługi ruchu turystycznego. Zadaniem Centrum będzie współpraca z innymi
instytucjami kulturalnymi (w tym amatorskimi), promocja kultury regionalnej,
stworzenie produktu turystycznego zintegrowanego z ofertą obszaru Jury
Krakowsko-Częstochowskiej i Sanktuarium Jasnogórskiego w Częstochowie.
b) Opis działania:
Działanie obejmuje remont i modernizację zespołu pałacowo-parkowego
pozwalającą na stworzenie Śląskiego Centrum Edukacji Regionalnej. Rewitalizacja
zespołu pałacowo - parkowego przyczyni się do poprawy warunków lokalowych
Zespołu Pieśni i Tańca "Śląsk" , będącego jednym z najbardziej
znanych regionalnych zespołów w Polsce. W ramach przeprowadzonych prac
przewiduje się renowację elewacji zespołu pałacowego i wymianę stolarki
okiennej. Ponadto wykonane zostaną prace związane z adaptacją: budynku
pozyskanego od gminy na obiekt widowiskowo-dydaktyczny, kaplicy na kameralną
salę koncertową oraz budynku folwarcznego na pensjonat. Przewiduje się
również poprawę systemu komunikacji zespołu pałacowego z otoczeniem,
a także renowację parku oraz aranżację małej architektury i zieleni.
W ramach tego działania będą realizowane zadania o symbolu 36, które
są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Działanie jednozadaniowe
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Koszęcin
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Powierzchnia
(w m 2 ) elewacji pałacu poddana renowacji;Całość powierzchni elewacji
5 272 m2 - w 2004 roku |
|
Utworzenie
Centrum Edukacji Regionalnej |
Liczba
utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji
|
Ilość
wymienionej stolarki okiennej w m2 |
|
Liczba
utworzonych miejsc pracy bezpośrednio po zakończeniu inwestycji |
Liczba
podmiotów gospodarczych działających w sektorze turystycznym na terenie
gminy Koszęcin powstałych w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji
|
Powierzchnia
(w m 2 ) oraz kubatura (w m 3 ) kameralnej sali koncertowej powstałej
w wyniku adaptacji kaplicy pałacowej 301m25 207 m3;w ramach Kontraktu
w I kw. 2002 roku wartość wykonanych robót - 100 tys. zł;pozostała
część w 2004 roku |
|
Liczba
kursów, szkoleń i warsztatów organizowanych przez Centrum w ciągu
roku |
|
Powierzchnia
(w m 2 ) oraz kubatura (w m 3 ) ośrodka widowiskowo - dydaktycznego1
225,10 m23 150,00 m3w ramach Kontraktu w I kw. 2002 roku wartość wykonanych
prac - 100 tys. zł, w III kw. 2002 roku - 100 tys. złpozostała część
w 2004 roku |
|
Liczba
osób uczestniczących w kursach, szkoleniach i warsztatach organizowanych
przez Centrum w ciągu roku |
|
Powierzchnia
(w m 2 ) oraz kubatura (w m 3 ) pensjonatu z salą konferencyjną i
działalnością gastronomicznąw 2004r. |
|
Liczba
gości hotelowych w ciągu roku |
|
Liczba
miejsc hotelowych w pensjonaciew 2004r. |
|
Liczba
koncertów w ciągu roku |
|
Długość
dróg dojazdowych poddanych renowacji (w km) |
|
|
|
Powierzchnia
(w m 2 ) placów poddanych renowacjiW 2004r. |
|
|
|
Powierzchnia
(w m 2 ) parku poddanego renowacjiw 2004r. |
|
|
|
Liczba
nowych i wyremontowanych obiektów małej architekturyw 2004r. |
|
|
|
f) Harmonogram
realizacji:
Planowane rozpoczęcie realizacji Planowane zakończenie realizacji Planowane
zakończenie całej inwestycji
III kw. 2001 III kw. 2002 2004
g)
Finansowy wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Zarząd Województwa Śląskiego , 40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435 e-mail: marszal@silesia-region.pl
i) Podmioty
uprawnione:
Samorząd Województwa Śląskiego , 40-037 Katowice ul. Ligonia 46,
tel.2553435 e-mail: marszal@silesia-region.pl
j) Warunki
realizacji działania:
Uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
A.11 Nazwa
działania:
Opera Śląska w Bytomiu - remont, modernizacja, rozbudowa
a) Cele:
Realizacja tego działania służyć będzie wzmocnieniu środowisk twórczych
działających w regionie, pozwoli również na zachowanie funkcjonalności
jednej z najważniejszych instytucji kultury zlokalizowanych na terenie
Województwa Śląskiego. Działanie tak ukierunkowane będzie także wzmacniać
funkcje metropolitalne i ponadlokalne miast aglomeracji. Modernizacja
i remont obiektu mającego szczególne znaczenie dla regionu przyczyni
się do kultywowania tradycji i dbałości o dziedzictwo kulturowe regionu.
b) Opis działania:
W wyniku pożaru całkowitemu zniszczeniu uległa część budynku filharmonii,
tj. sala baletowa wraz z sąsiadującymi pomieszczeniami zaplecza. Z uwagi
na to, iż jest to jedyna tego typu instytucja w regionie, przywrócenie
jej funkcjonalności ma szczególne znaczenie dla całego województwa.
Instytucja ta wywiera istotny wpływ na życie kulturalne całego regionu
wzmacniając jego pozycję konkurencyjną i atrakcyjność.
Efektem rzeczowym realizacji tego działania będzie odtworzenie zniszczonej
zabytkowej części Opery Śląskiej w Bytomiu. W ramach realizacji inwestycji
powinny zostać wykonane prace dachowe oraz prace wewnątrz budynku polegające
na oddaniu do użytku sali baletowej i zaplecza baletu oraz sali reprezentacyjnej.
W ramach tego działania będą realizowane zadania o symbolu 36, które
są zawarte w załączniku 5 do Programu Wsparcia.
c) Kryteria
wyboru zadań w ramach działania:
Działanie jednozadaniowe
d) Zakres
geograficzny - lokalizacja:
Bytom
e)
Spodziewane efekty realizacji działania:
|
|
|
Powierzchnia
nowej sali baletowej (m2) - w roku 2003 |
|
Utrzymanie
ilości przedstawień operowych na poziomie sprzed pożaru |
Utrzymanie
poziomu uczestnictwa mieszkańców w imprezach kulturalnych w dwa lata
po zakończeniu inwestycji |
Powierzchnia
sali reprezentacyjnej (m2) - w roku 2004 |
340
m2 |
Utrzymanie
ilości widzów na widowni podczas 1 przedstawienia na poziomie sprzed
pożaru |
|
|
|
Utrzymanie
ilości premier w ciągu roku na poziomie sprzed pożaru |
|
f)
Harmonogram realizacji:
Planowane
rozpoczęcie realizacji |
Planowane
zakończenie realizacji |
Planowane
zakończenie całej inwestycji |
|
|
|
g) Finansowy
wkład w realizację działania w ramach Kontraktu:
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Instytucja
odpowiedzialna za wdrożenie działania:
Zarząd Województwa Śląskiego, 40-037 Katowice ul. Ligonia 46
tel. 0 32 255-34-67 , e-mail:marszal@silesia-region.pl
i) Podmioty
uprawnione:
Samorząd Województwa Śląskiego ,40-037 Katowice ul.Ligonia 46
tel. 0 32 255-34-67 , e-mail:marszal@silesia-region.pl
j) Warunki
realizacji działania:
Uzyskanie niezbędnych dokumentów pozwalających na rozpoczęcie inwestycji
oraz uruchomienie środków finansowych w ramach Kontraktu
k) Sumaryczny
harmonogram przewidywanych płatności na działanie (wielkości podano
narastająco):
|