Marszałkowski Konkurs „Inicjatywa Sołecka” 2021
14 kwietnia 2021 roku Zarząd Województwa Śląskiego przyjął uchwałę nr 878/226/VI/2021 w sprawie organizacji Marszałkowskiego Konkursu „Inicjatywa Sołecka” w 2021 roku oraz przyjęcia zasad udzielania pomocy finansowej w formie dotacji celowej.
O pomoc finansową w ramach Konkursu mogą aplikować sołectwa z terenu województwa śląskiego za pośrednictwem gmin.
W ramach Konkursu „Inicjatywa Sołecka” w 2021 ze środków z budżetu Województwa Śląskiego można realizować zadania polegające na:
- działaniach zwiększających aktywność społeczną mieszkańców
- działaniach w sferze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
- zagospodarowaniu miejsc publicznych w sołectwie istotnych z uwagi na dobro wspólne mieszkańców
- tworzeniu warunków do rozwoju turystyki, krajoznawstwa i sportu.
Przedmiot pomocy finansowej wyszczególniony w Zasadach stanowi katalog zamknięty zadań, które mogą zostać zrealizowane w ramach Konkursu. Maksymalna kwota pomoc y finansowej dla gminy wynosi 60 000,00 zł.
Nabór wniosków o pomoc finansową w ramach Marszałkowskiego Konkursu „Inicjatywa Sołecka” w 2021 roku będzie trwał 20 dni od dnia ogłoszenia informacji na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego (www.slaskie.pl oraz bip.slaskie.pl) tj. do dnia 7 maja 2021 roku. O zachowaniu terminu decyduje data nadania wniosku o pomoc (data stempla pocztowego).
Składane wnioski o pomoc finansową muszą dotyczyć zadań jednoetapowych, przygotowywanych lub planowanych do realizacji, których zakończenie oraz rozliczenie nastąpi do 11 października 2021 r. Zadania realizowane w ramach Konkursu nie mogą mieć charakteru komercyjnego.
W związku z zagrożeniem epidemicznym wnioski o pomoc finansową należy składać drogą pocztową na adres: Departament Terenów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice z dopiskiem Marszałkowski Konkurs „Inicjatywa Sołecka” 2021.